اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

آغاز ثبت‌نام چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در سراسر سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ثبت‌نام شرکت در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان تا 27 اردیبهشت‌ماه امسال صورت می‌پذیرد.

آغاز ثبت‌نام چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در سراسر سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت آغاز شده و تا 27 اردیبهشت‌ماه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان انجام می‌شود که شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین 11 دی‌ماه سال 68 به بعد و برای سایر رشته‌ها 11 دی‌ماه سال 71 به بعد است.

وی افزود: مسابقات مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات مهارت خردادماه، مرحله استانی مردادماه و مرحله کشوری مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

جهانتیغی اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات مهارت می‌توانند، حداکثر تا 27 اردیبهشت‌ماه امسال با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان نسبت به ثبت‌نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق پرتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام کنند.

وی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود که از میان قبول‌شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان داشت: چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در 29 رشته آموزشی شامل پلی مکانیک، تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک، مکاترونیک، تبرید و تهویه، لوله‌کشی و گرمایشی، کابینت سازی (چوبی)، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، تراش CNC، فرز CNC، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی، ساخت و تولید، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی (شیرینی پزی)، فناوری مد (خیاطی) برگزار خواهد شد.

جهانتیغی گفت: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

وی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات را ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور نام برد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در زمینه تسهیلات اعطایی به برگزیدگان چهاردهمین مسابقات ملی مهارت بیان داشت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.

جهانتیغی متذکر شد: ضمن اینکه برگزیدگان مرحله کشوری پس از گزینش نهایی از شرکت در اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.

گفتنی است، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار کرده و برگزیدگان آن را برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک‌بار در یکی از کشورها برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.

تیم ملی مهارت کشورمان، برگزیدگان نهایی دوازدهمین و سیزدهمین مسابقات ملی مهارت به چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت که تیرماه سال‌جاری در کشور آلمان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران در چهل و یکمین مسابقات جهانی مهارت لندن 2011 - با 10 رتبه ارتقا نسبت به دوره قبلی موفق به کسب رتبه ششم در نمرات میانگین شرکت کنندگان شد.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول