اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم سال 92 صورت می‌گیرد

احداث پارک موضوعی انقلاب در مشهد

مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد گفت: پارک موضوعی انقلاب در مشهد در نیمه دوم سال 92 احداث می‌شود.

احداث پارک موضوعی انقلاب در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نعمت‌الله فیروزی ظهر امروز با اشاره به فعالیت‌های سال 91 فرهنگسرا انقلاب مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی برای فرهنگسرا همراه بود که با وجود آزمون و خطاهای فراوان، منجر به ظهور برخی قابلیت‌هایی شد که زمینه تدوین چشم اندازی دقیق برای برنامه‌های سال 92 را فراهم ساخت.

وی افزود: بر این اساس برنامه‌هایی که با محوریت مشارکت و حضور مردم برگزار شدند، بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به طرح خادمان‌ شهدا، کلاس‌های مختلف فرهنگی ـ هنری، کلاس‌های اوقات فراغت اشاره کرد.

مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها همواره با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده است، تصریح کرد: عمده این مشکلات در قالب سخت افزاری بوده که مشکلات ساختمانی و مکانی، خدمات پشتیبانی، لوازم مورد نیاز اجرای برنامه‌ها نمونه بارز این مشکلات است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آتی گفت: سال 92 دارای ویژگی‌های خاصی است که بی‌شک مهم‌ترین موضوع آن مقوله انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر است و فرهنگسرای انقلاب بنا به ماهیت و تکلیف خود برنامه‌های خاصی را برای این رویداد بزرگ تدارک دیده است.

فیروزی ادامه داد: تدوین برنامه‌های پر نشاط با مبنای افزایش وحدت شهروندان مهم‌ترین برنامه فرهنگسرا برای انتخابات سال آتی است که بر پایه ارزش‌های انقلابی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه سال 92 افزایش مشارکت مردم با هدف انتخاب با بصیرت است، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار فرهنگسرا برای این برنامه، تبیین و ارائه شاخص‌های امام و رهبری و انقلاب برای انتخاب اصلح است.

فیروزی از برنامه‌های بزرگداشت شهید مطهری، دستاوردهای هسته‌ای و شهدای جهاد علمی و شهید آوینی به عنوان دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا برای اوایل سال 92 یاد کرد و افزود: ویژه‌نامه خاصی برای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده که در زمان مناسب اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد کانون‌های انقلاب را یکی دیگر از برنامه‌های محوری فرهنگسرای انقلاب مشهد برای سال آینده عنوان کرد و گفت: فراخوان این برنامه در سال 91 داده شده است و قرار است بسته محتوایی و آموزشی آن نیز تا 15 فروردین 92 طراحی شود.

فیروزی با بیان اینکه نیمه دوم فروردین ماه آغاز رسمی کانون‌های انقلاب است، یادآور شد: مبنای فعالیت‌های این کانون‌ها در سه محور تولید محصول، توزیع و نشر و اجرای برنامه است که بر این اساس هر کانون بسته به ظرفیت خود می‌تواند در یکی از این سه محور فعالیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: محورهای این برنامه‌ها باید بر مبنای چهار رویکرد هنری نسبت به انقلاب اسلامی اجرا شوند که شامل هنرهای تجسمی؛ هنرهای نمایشی؛ هنرهای ادبی و مکتوب و هنرهای آوایی می‌شوند.

مدیر فرهنگسرای انقلاب‌ مشهد یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های کانون‌های انقلاب را طرح خادمان الشهدا برشمرد و تاکید کرد: اگر این فضا به برنامه‌های کانون‌های انقلاب افزوده شود، نتایج بهتری را به همراه دارد.

مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد با بیان اینکه احداث پارک موضوعی انقلاب از دیگر برنامه‌های قابل توجه فرهنگسرای انقلاب است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال 92 آغاز می‌شود که پیش بینی شده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این طرح در نیمه دوم امسال به پایان رسد.

فیروزی احداث پارک موضوعی انقلاب را نقطه عطفی در فعالیت‌های مربوط به انقلاب دانست و افزود: این پارک موضوعی در واقع به معنای نمایشگاه معانی انقلاب است که با رویکرد بین‌المللی طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مکان احداث این طرح هنوز مشخص نشده است، اما احتمال می‌رود که در بخش‌های محوری شهر بنا شود تا مسیر مناسبی را برای مخاطبان داخلی و بین‌المللی فراهم سازد.

مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد مبنای قسمت‌های مختلف این پارک را مفاهیم انقلابی، آسیب شناسی، رهبران انقلاب و مفاخر انقلاب برشمرد و گفت: احداث این پارک موضوعی می‌تواند گامی هدفمند در راستای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/70004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول