اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

احداث 5 کارخانه صنایع چوبی در گیلان

استاندار گیلان از احداث پنج کارخانه صنایع چوبی در استان خبر داد.

احداث 5 کارخانه صنایع چوبی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی گیلان اظهار کرد: گیلان تامین کننده چوب مورد نیاز کارخانه‌ها در دیگر استان‌ها است.

وی از ساخت پنج کارخانه صنایع چوبی در گیلان خبر داد و افزود: کارخانه ام‌دی‌اف فومنات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

هاشم‌نیا با بیان اینکه کارخانه ام‌دی‌اف لوشان آماده راه‌اندازی است، تصریح کرد: تمام صنوبر گیلان تا سه سال آینده در کارخانه‌های استان به مصرف می‌رسد و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها باید از دیگر استان‌ها تامین شود.

استاندار گیلان بر استفاده بهینه از مواد اولیه گیاهی تاکید کرد و گفت: گیاه آزولا ارزش بسیار بالای غذایی برای خوراک دام دارد و برای استفاده بهینه از آن باید برنامه‌ریزی شود.

*کشت بامبو در گیلان توسعه می‌یابد

وی در ادامه با اشاره به معرفی هفت نوع گیاه بامبو توسط مرکز تحقیقات منابع طبیعی گیلان، گفت: محیط زیست با کشت سه گونه بامبو در استان موافقت کرده است.

هاشم‌نیا تمام مناطق گیلان را مستعد کشت بامبو دانست و بیان کرد: 4.5 هکتار در لاهیجان بامبوکاری می‌شود ضمن اینکه 1.5 هکتار در منطقه عباس‌آباد آستارا زیر کشت بامبو است.

*کشت بامبو در حاشیه تالاب انزلی

مدیرکل محیط زیست گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به کشت بامبو در 3.2 هکتار اراضی حاشیه تالاب انزلی، اظهار کرد: مجوز کشت بامبو به زمین‌های خارج از حریم و بستر تالاب انزلی داده می‌شود.

امیر عبدوس کشت گسترده بامبو را نیازمند آگاهی از وضعیت این گیاه دانست و بیان کرد: اراضی حاشیه تالاب انزلی به صورت پایلوت زیر کشت گیاه بامبو می‌رود.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول