اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

اولویت استانداری قم احداث استراحتگاه‌های موقت زائران است

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با اشاره به احداث استراحتگاه‌های موقت به عنوان یکی از اولویت‌های استانداری قم گفت: ایجاد کمپینگ با تجهیز بوستان‌های سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.

اولویت استانداری قم احداث استراحتگاه‌های موقت زائران است

محسن محرری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به احداث استراحتگاه‌های موقت به عنوان یکی از اولویت‌های استانداری قم اظهار کرد: ایجاد کمپینگ با تجهیز بوستان‌های سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون چند بوستان از جمله پارک فدک برای این منظور شناسایی شده‌اند و سعی داریم با ایجاد سکوهای مناسب، توسعه ظرفشویی‌ها و سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات مورد نیاز برای اقامت شبانه، این بوستان‌ها را بیش از گذشته آماده نصب چادرهای مسافرتی کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم خاطرنشان کرد: این کار در واقع تلفیقی از طرح‌ شهرداری به منظور تجهیز بوستان‌ها برای نصب چادرهای مسافرتی و زمینه‌سازی به منظور ایجاد استراحتگاه‌های موقت زائران است.

وی ادامه داد: با تأکیدات استاندار قم در طرح جامع معاونت هماهنگی امور زائرین شناسایی دو نقطه به منظور ایجاد استراحتگاه‌های موقت در دستور کار قرار گرفته است و در نظر داریم در دو سوی بلوار زائر یعنی در نزدیکی پارک‌سوارهای شمالی و جنوبی این کمپینگ‌ها را احداث کنیم و در این راستا تاکنون مذاکراتی با شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی قم صورت گرفته است.

محرری با بیان اینکه این استراحتگاه‌ها همه امکانات مورد نیاز مسافران را خواهند داشت، گفت: محل‌هایی برای نصب چادر، سرویس‌های بهداشتی، ظرفشویی، زمین‌های ورزشی و بازی کودکان، مکانی برای اقامه نماز جماعت و توزیع ارزاق عمومی و مایحتاج ضروری مسافران از جمله این امکانات هستند؛ ضمن اینکه احداث پارکینگ با ظرفیت کافی و در نظر گرفتن سرویس‌های حمل و نقل عمومی هم برای اینکه کمپینگ‌ها مورد استقبال واقع شوند، ضروری است.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم اضافه کرد: با توجه به اینکه 70 درصد مسافرت‌ها به قم در فصل‌هایی از سال است که امکان اقامت در فضاهای باز وجود دارد به نظر می‌رسد بیشتر مسافران به نصب چادر تمایل داشته باشند به همین دلیل در استراحتگاه‌های موقتی که ساخته می‌شوند محل‌هایی به منظور نصب چادر توسط زائران در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر این چادرهای آماده‌ای نیز به آنها اجاره داده خواهد شد؛ در این کمپینگ‌ها حداقل هزینه‌های مورد نیاز برای اداره و نظارت آنها از مسافران اخذ می‌شود.

وی گفت: درصدد هستیم طی سه ماه نخست سال جاری بهترین نقاط برای ایجاد استراحتگاه‌های موقت را شناسایی کرده و در ادامه نسبت به مراحل اجرایی اقدام کنیم.

انتهای پیام/78004/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول