اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

50 درصد پیشرفت در احداث پل تقاطع شهید بابایی قزوین

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: عملیات اجرایی پل هوایی عابر پیاده تقاطع شهید بابایی شهر قزوین با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

50 درصد پیشرفت در احداث پل تقاطع شهید بابایی قزوین

اسماعیل عرشیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار داشت: با بهره‌برداری از تقاطع‌های نصر و سرداران و به تبع آن افزایش سرعت وسایل نقلیه در بلوار شهید بهشتی در محدوده این دو تقاطع غیرهمسطح همواره یکی از دغدغه‌های مدیران شهری تأمین ایمنی تردد عابران پیاده از عرض بلوار شهید بهشتی بوده است.

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به زمان بر بودن احداث پل هوایی عابر پیاده در این محدوده از شهر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در کوتاه مدت با نصب تابلوهای اخطاری، چراغ‌های چشمک زن، سرعت‌کاه و تابلوهای محدودیت سرعت LED به نحو نسبتاً مناسبی ایمنی تردد عابران پیاده در این محدوده از شهر را تأمین کرده است.

این مسئول عنوان کرد: همزمان با راهکارهای کوتاه مدت پروژه پل هوایی عابر پیاده با طول عرشه 70 متر به صورت دو دهانه اصلی در تقاطع خیابان شهید بابایی مقابل ایستگاه آتش‌نشانی شهید بابایی به صورت مشترک توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین و مشاور ذی‌صلاح طراحی شده که در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: در طرح پل هوایی در راستای هماهنگی با پل‌های هوایی نصر و سرداران المان‌های معماری در طول عرشه در محل و پایه‌ها در نظر گرفته شده است.

عرشیان یادآور شد: طی بازدید صورت گرفته از کارگاه ساخت پل عملیات ساخت 36 متر از کل عرشه پل به اتمام رسیده و تمام مصالح و ملزومات مورد نیاز نیز خریداری شده است.

رنگ‌آمیزی پای چراغ‌های راهنمایی شهر با اعتبار 30 میلیون تومان انجام شد

وی در ادامه از رنگ‌آمیزی پای چراغ‌های راهنمایی شهر قزوین با استفاده از رنگ اتومبیل و اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه چراغ‌های راهنمایی در معرض شرایط جوی متفاوتی قرار دارند نیاز به استفاده از رنگ با کیفیت بالا برای رنگ‌آمیزی پایه‌های آن‌ها ضرورت داشت.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اقدام به رنگ‌آمیزی پایه‌های چراغ‌های راهنمایی با استفاده از رنگ اتومبیل و رنگ زمینه باکیفیت کرد تا در شرایط نامساعد آب و هوایی نیز کارآمدی بیشتری داشته و از دوام بالاتری برخوردار باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: به منظور رعایت سیما و منظر شهری و هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان زیباسازی فام رنگ نقره‌ای روشن بوده که رنگ منتخب و استاندارد پایه چراغ‌های راهنمایی سطح کشور است.

عرشیان ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح به مدت دو ماه است که آغاز شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: در ابتدای اجرای این طرح سعی کردیم از رنگ‌آمیزی پایه‌های چراغ‌های راهنمایی ورودی‌های شهر شروع کنیم و به تدریج به چراغ‌های راهنمایی داخل  شهر رسیدیم.

پروژه تعمیر و تعویض سرعت‌گیرهای سطح شهر با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان اجرا شد

این مسئول همچنین با اشاره به پروژه تعمیر و تعویض سرعت‌گیرها و استوانه‌های سطح شهر بیان کرد: این پروژه که شامل تعمیر و تعویض سرعت‌گیر پلاستیکی، استوانه ایمنی، گل میخ و چشم گربه‌ای بود با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان به مناسبت نوروز 92 اجرا شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه نصب سرعت‌گیر در معابر سطح شهر به منظور پایین آمدن سرعت و افزایش ایمنی صورت می‌گیرد، افزود: در معابری که سرعت‌کاه‌ها به صورت موقت نصب شده باشد از سرعت‌گیرهای پلاستیکی استفاده می‌شود.

عرشیان اضافه کرد: در این بین طی اقدامات انجام شده برای نوسازی سرعت‌گیرهای فرسوده و همچنین نصب در محل‌های جدید تعداد 90 عدد سرعت‌گیر پلاستیکی در نیمه اسفند ماه سال 91 نصب شد.

وی ابراز داشت: استوانه‌های ایمنی دارای ارتفاع 90 سانت از سطح آسفالت بوده و با داشتن سه ردیف شبرنگ در محل‌های پرخطر برای افزایش دید رانندگان و جلوگیری از بروز تصادفات با جداول بتنی نصب می‌شود.

این مسئول گفت: همچنین برای جداسازی جریان ترافیک و یا در محل دهانه‌ها از این موانع پلاستیکی استفاه می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: در همین راستا تعداد 450 عدد استوانه ایمنی در محل‌هایی مانند دوربرگردان ابتدایی بلوار آزادگان، در دهانه‌های پل‌های غیرهمسطح نادری و عمران، دوربرگردان‌های بلوار سعادت، خیابان فلسطین شمالی، میانگاه‌های خیابان پیروزی نصب شده و این اقدام در سال جدید نیز روند خود را ادامه خواهد داد.

عرشیان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای ایام نوروز 92 تکمیل نصب تابلوهای مورد نیاز در معابر اصلی شهر مانند بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و طالقانی و جاده نسیم شمال بود.

وی افزود: در جاده نسیم شمال علاوه بر تکمیل نصب تابلوها، شست‌و‌شوی تابلوهای موجود و گاردریل‌ها نیز صورت گرفت تا بازتاب تابلوها افزایش یافته و احتمال بروز سوانح رانندگی که ناشی از دید کم در شب هنگام است، کاهش یابد.

این مسئول بیان داشت: همچنین چهار اکیپ که شامل دو اکیپ در شرق و دو اکیپ در غرب شهر بود برای ایام نوروز 92 اقدام به تعمیر و نگهداری تابلوهای معابری که تردد بیشتری داشتند مانند کمربندی‌ها و معابر اصلی و مرکزی شهر کردند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای ایام نوروز 92 رنگ‌آمیزی مجدد بلوک‌های بتونی سطح شهر به ویژه بلوک‌های بتونی نصب شده در خیابان راه‌آهن، خیابان آیت‌الله کاشانی، بلوار ولایت و خیابان فلسطین بود تا در شب هنگام دید بهتری داشته باشد.

عرشیان با اشاره به شست‌وشوی تابلوهای سطح شهر گفت: شست‌و‌شوی تابلوهای بلوار آیت‌الله ابوترابی، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، بلوار دانشگاه، بلوار نوروزیان، خیابان فلسطین، سبزه میدان، پل‌های نادری و عمران به منظور افزایش بازتابش تابلوهای موجود از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به بازسازی تابلوهای فسفری رنگ نصب شده در محور نسیم شمال عنوان کرد: همچنین با توجه به ضرورتی که در این محدوده از شهر قزوین احساس می‌شد یکسری تابلوی جدید نیز نصب شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تابلوهای گردش به چپ ممنوع، تابلوهای خطر و سرعت 30 نیز که به رنگ فسفری و در ابعاد بزرگ‌تر است در کمربندی شرق شهر نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اذعان داشت: در چهارراه محمد رسول‌الله هم از این تابلوها برای جلوگیری از گردش به چپ و کاهش بار ترافیکی استفاده شده است.

انتهای پیام/77010/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول