اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جیرفت خبر داد

احداث 5 زیرگذر در شهر جیرفت

شهردار جیرفت گفت: به دلیل کثرت وسایل نقلیه و افزایش ترافیک در میدان‌ها، شورای شهر جیرفت پنج زیرگذر را با پیشنهاد شهرداری در دستور کار خود قرار داده و مطالعات آن‌ها نیز انجام شده است.

احداث 5 زیرگذر در شهر جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، امان‌الله مختاری در جلسه شورای شهر جیرفت اظهار داشت: بعد از انجام رفوژ چهارراه صاحب‌آباد تا میدان سرجاز توسط شهرداری، پل دوم رودخانه هلیل‌رود تا سرجاز نیازمند آسفالت است که اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در این مورد پیش از این وعده‌هایی داده بود، اما تاکنون به آن عمل نشده است.

وی با اشاره به وقوع چند تصادف در مسیر میدان شهدای سرجاز تا شرکت کشت و صنعت افزود: در صورت تعامل و همکاری این اداره‌کل طی سه ماه باند دیگری در این مسیر احداث می‌کنیم.

مختاری از آغاز رفوژ جاده فرودگاه جیرفت خبر داد و تصریح کرد: آسفالت این جاده از پل اول رودخانه هلیل‌رود نیازمند همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در راستای تأمین تجهیزات و امکانات لازم است.

وی در زمینه روشنایی بلوار سلطان سیداحمد (ع) ابراز داشت: فوندانسیون اجرای این عملیات از میدان امام حسین (ع) تا پلیس راه شهر جیرفت در برنامه کاری شهرداری قرار دارد و طراحی برق آن نیز انجام شده است که امیدواریم تا شهریورماه به اتمام برسد.

مختاری، سیستم فاضلاب شهری میان دو رودخانه ملنتی و هلیل‌رود را دارای حدود قدمتی 40 ساله ذکر و عنوان کرد: با توجه به اینکه لوله‌های آب بسیار فرسوده شده، هدررفت آب موجب نابودی آسفالت خیابان‌ها می‌شود که در این زمینه نیازمند همکاری اداره امور آب و شهری هستیم.

شهردار جیرفت با بیان اینکه امروزه میدان‌ها به دلیل کثرت وسایل نقلیه و افزایش ترافیک موضوعیتی ندارد، گفت: به همین دلیل شورای شهر جیرفت پنج زیرگذر را با پیشنهاد شهرداری در دستور کار خود قرار داده و مطالعات آن‌ها نیز انجام شده است.

مختاری از کلنگ‌زنی نخستین زیرگذر واقع در انتهای خیابان رجایی شهرستان جیرفت در تاریخ هشتم شهریورماه خبر داد و بیان داشت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه در حد فاصل پل دوم رودخانه هلیل‌رود تا بازار روز به سمت شهر هدایت شده است، اذعان داشت: با توجه به اینکه این مسیر حدود 15 هکتار زمین است و می‌توان برای ایستگاه‌های عنبرآباد و میانچیل از آن استفاده کرد، باید امور آب منطقه‌ای شهرستان جیرفت موافقت لازم را در این زمینه از مراجع بالا دریافت کند.

مختاری خاطر نشان کرد: همچنین بغل‌بندی از اداره تربیت‌بدنی شهرستان جیرفت تا پل 9 دی نیازمند ساماندهی است و با توجه به اینکه این منطقه حدود شش هکتار زمین بوده، توسط شهرداری تنها برای ایجاد پارک و تأسیسات شهری استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین با ارائه یک طرح توسط شورای اسلامی شهر جیرفت، 24 پایه دوربین در سطح شهر توسط شهرداری ایجاد می‌شود تا در راستای تأمین امنیت آن گامی اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/80001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول