اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت گلستان خواستار شد

لزوم احداث کارخانه تولید شمش آهن از قراضه‌های‌ آهن‌ در گلستان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان احداث یک کارخانه بزرگ تولید شمش آهن از قراضه‌های آهن را خواستار شد.

لزوم احداث کارخانه تولید شمش آهن از قراضه‌های‌ آهن‌ در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، یدالله وفایی در سومین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان گلستان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسات قبل، وجود معادن ید و صدف کوهی در استان گلستان را از توانمندی‎ها و ظرفیت‎های مهم معدنی استان عنوان کرد و اظهار داشت: همجواری با کشورهای آسیای میانه نیز از جمله فرصت‌هایی است که می‌توانیم از آن به نحو شایسته‌ای بهره ببریم.

وی با اشاره به نیاز واحدهای فولادی استان به شمش آهن، احداث یک کارخانه بزرگ تولید شمش آهن از آهن قراضه و ضایعات آهن در راستای تامین نیاز این واحدها را بسیار مناسب دانست و تصریح کرد: با تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید می‌توانیم بهره‌وری حوزه تولید استان را بالا ببریم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اهداف تشکیل ستاد اجرایی توسعه بخش معدن، از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا با تامین نیازهای تسهیلاتی این بخش گام مهمی در اجرای برنامه‌های این ستاد بردارد.

وفایی همچنین خواستار حضور مستمر نمایندگان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان گلستان شد و گفت: با عنایت به تشکیل این کارگروه و در راستای برنامه‌ریزی درست برای توسعه معدنی استان، حضور نمایندگان این سازمان به منظور انجام مطالعات زمین‌شناسی و شناسایی محدوده‌های معدنی در استان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان گلستان نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این ستاد، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی معدن استان ارائه کرد.

صادق علی‌مقدم با اشاره به موادی از قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص واگذاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی گفت: متاسفانه در برون‌سپاری فعالیت‌های معدنی در سطح کشور شفافیت لازم وجود ندارد و به همین دلیل از توان سازمان نظام مهندسی معدن به خوبی استفاده نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان گلستان افزود: سازمان نظام مهندسی معدن استان گلستان می‌تواند در بحث مطالعات زمین‌شناسی نیز به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کمک کرده و به عنوان بازویی توانمند در کنار کارشناسان این سازمان حضور داشته باشد.

انتهای پیام/2307/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول