اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مسکن کمیته امداد خبر داد

احداث واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله شنبه تا ابتدای تابستان

معاون مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طبق اعلام دولت واحدهای مسکونی تخریب شده در منطقه زلزله زده شنبه تا ابتدای تابستان احداث خواهد شد.

احداث واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله شنبه تا ابتدای تابستان

قادر صمدی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: امیدواریم این اتفاق هرچه سریعتر انجام شود، اما این سرعت نباید موجب بی‎دقتی و عدم استحکام خانه‎ها شود.

وی تصریح کرد: همچنین این فرصت خوبی است که خانه مددجویان مقاوم شود و افتخار کمیته امداد این است که خانه‎هایی که به وسیله امداد ساخته شده، در زلزله‎های مختلف کمترین آسیب‎ها را دیده است.

معاون صمدی گفت: حدود 90 درصد از خسارات زلزله مربوط به مسکن و ساختمان است.

وی اظهار داشت: در سه هفته اول که بحرانی‎ترین شرایط در این گونه حوادث از قبیل زلزله است، همه همراه و همگام شده و مشکلات اولیه را برطرف می‌کنند.

صمدی افزود: بعد از گذشت این چند هفته کار سنگین بازسازی آغاز می‎شود که امیدواریم با همین همدلی و همراهی که در استان بوشهر دیده می‎شود، بتوانیم بازسازی‎های لازم را به سامان برسانیم.

معاون مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: تامین اعتبار بازسازی مبحثی بسیار مهم است که با توجه به کمک‎هایی که دولت و خیرین خواهند داشت، تامین اعتبار لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: نسبت به سال قبل که این حادثه را در آذربایجان داشتیم، قطعا به دلیل افزایش قیمت‎ها نزدیک به حداقل 60 درصد بیشتر هزینه خواهیم کرد.

صمدی عنوان کرد: عمده مددجویان کمیته امداد ایتام، زنان سرپرست خانوار و افرادی هستند که توان ندارند دنبال حق و حقوق خود بروند و باید کمیته امداد در کنار آنها در راستای کمک و امدادرسانی برای حل مشکلات و اقلام مورد نیازشان حضور داشته باشد.

معاون مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در آذربایجان به دلیل وسعت زیاد دو ماه بعد از وقوع زلزله فقط آواربرداری شده و گاها در زمان ساخت نیز گروه‎ها در حال آواربرداری بودند که خوشبختانه در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی این وضعیت وجود ندارد.

انتهای پیام/66007/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول