اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

شهر‌بازی‌های جدید اصفهان با رعایت الزامات ایمنی احداث می‌شوند

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: شهر‌بازی‌های جدید اصفهان با رعایت الزامات ایمنی احداث می‌شوند و در صورت عدم رعایت استاندارد‌های ایمنی و قانونی این شهربازی‌ها پلمپ می‌شوند.

شهر‌بازی‌های جدید اصفهان با رعایت الزامات ایمنی احداث می‌شوند

غلامحسین شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه به صورت معمول همراه با پایان فصل سرما و آغاز فصل بهار به تدریج شهربازی‌های روباز و بزرگ فعالیت خود را در سطح استان آغاز می‌کنند، اظهار کرد: استاندارد بودن وسایل و تجهیزات بازی موجود در شهر‌بازی‌ها و اماکن تفریحی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه استاندارد‌سازی شهر‌بازی‌های اصفهان از سال 1387 تاکنون به صورت جدی در دستور کار این اداره قرار گرفته است، اضافه کرد: اداره استاندارد استان در گام نخست با انجام اطلاع‌رسانی قوی و تبلیغات بسیار در راستای فرهنگ‌سازی و تشویق مالکان و بهره‌برداران شهر‌بازی‌ها و مراکز تفریحی به استاندارد‌سازی تلاش کرده است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با تأکید بر اینکه هم‌زمان با این اقدامات بازرسی از شهر‌بازی‌ها، زمین‌های بازی، پارک‌های بادی و سایر مراکز تفریحی و بازی استان توسط بازرسان این اداره انجام شده است، تصریح کرد: با انجام این اقدامات برخی از مراکز تفریحی دارای وسایل و تجهیزات خطر‌آفرین با دریافت تذکرات شفاهی و اخطار‌های کتبی مشمول پلمپ و تعطیلی تجهیزات بازی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تذکرات و اطلاع‌رسانی‌های متعدد این اداره تعداد قابل توجهی از مالکان و بهره‌برداران شهربازی‌ها و پارک‌های بادی استان به دلیل هزینه‌بر بودن در مقابل روند استاندارد‌سازی تجهیزات در اختیار خود  مقاومت نشان می‌دادند، افزود: اما براساس استاندارد‌های موجود، معیار‌های مربوط شامل استاندارد‌سازی در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات‌، بهره‌برداری و تعمیر و نگه‌داری تجهیزات شهربازی‌‌ها جزو الزامات اولیه به شمار می‌رود.

شفیعی با بیان اینکه البته حفظ سلامتی و امنیت استفاده‌کنندگان از این تجهیزات امری مهم و ضروری است، تاکید کرد: این موضوع سبب شده که این اداره بدون هیچ اغماضی و با جدیت کامل قانون را در این زمینه اجرا و نسبت به استاندارد‌سازی شهر‌بازی‌ها پا‌فشاری کند.

وی به همکاری مجموعه مدیریت شهری از جمله آتش‌نشانی و شهرداری اصفهان با اداره استاندارد استان اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه در راستای استاندارد‌سازی شهر‌بازی‌ها و مجموعه‌های تفریحی اصفهان با این اداره تعامل خوبی دارند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به بروز حوادث مهم و خطر‌آفرینی که در برخی از موارد منجر به وقایع تلخ می‌شود، گفت: برای نخستین بار در استان بانک جامع اطلاعات شهر‌بازی‌ها، پارک‌های بادی و بوستان‌های بازی شهر اصفهان با همکاری بخش خصوصی در این اداره راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این بانک جامع از حدود یک سال گذشته تاکنون به منظور خارج شدن وسایل غیر‌استاندارد شهر‌بازی‌ها از چرخه فعالیت با بازرسی از این اماکن راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر رعایت استاندارد‌ها در تمام ابعاد یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول