اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

فشار خون شایع‌ترین بیماری مزمن در جامعه است

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی،عروقی از جمله شایع‌ترین بیماری‌های مزمن هستند.

فشار خون شایع‌ترین بیماری مزمن در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ضامن صالحی‌فرد بعدازظهر امروز در نشست همایش سلامت با حضور کارکنان سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) این استان اظهار داشت: سبک زندگی دینی و الگوگیری از ائمه ‌معصومین و بزرگان دین، بهترین راه‌حل برای ارتقاء سطح سلامت جامعه است.

وی با اشاره به نقش سپاه و بسیج در ارتقاء سطح سلامت جامعه افزود: سپاه، بسیج و نیروهای مسلح در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سلامت و بهداشت جامعه نقش بسزایی را بر عهده دارند.

صالحی‌فرد با بیان اینکه بسیجیان با یک برنامه جامع و درست وظایف خود را در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه انجام می‌دهند، بیان داشت: برنامه‌هایی که با حضور بسیجیان در جامعه شروع شده به خاطر نتایج بسیار مثبت آن، بازتاب ملی و فراملی خوبی داشته است.

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نقش معنویت در سلامت بسیار چشمگیر است و زندگی کردن بر اساس آیات و روایات و سیره ائمه معصومین، می‌تواند سالمترین نوع زندگی بشری باشد.

وی در ادامه بر ضرورت حفظ هر چه بیشتر سلامت جامعه توسط افراد و مسئولان با اجرای برنامه‌های متنوع در این زمینه تاکید کرد و گفت: فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی،عروقی از جمله شایع‌ترین بیماری‌های مزمن هستند که هر کدام به تنهایی می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه میانگین سنی سکته قلبی در جامعه پایین آمده و باید با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در زندگی با این بیماری مقابله کنیم.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت سال جاری" فشار خون را جدی بگیریم"، ادامه داد: فشار خون منشأ بسیاری از بیماری‌های مختلف از جمله قلبی، ضعف بینایی و کلیه است.

صالحی‌فرد با اشاره به روند ابتلاء افراد به بیماری فشار خون در جامعه افزود : 20 درصد جامعه بین‌الملل و کشور ایران از سن 15 سال به بالا، مبتلا به فشار خون هستند، و این بیماری از سن میان‌سالی یعنی 45 تا 60 سال افزایش می یابد.

وی افزود: مراکز بهداشت در صورتی که 100 درصد وظایف خود را به خوبی انجام دهند، تنها می‌توانند 25 درصد در سلامت جامعه مؤثر باشند و 50 درصد از سلامت جامعه به خود مراقبتی و دیگر دستگاه‌ها مربوط می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از بین افراد مبتلاء به بیماری فشار خون 15 درصد آنان به علت عوامل بیولوژیک و ژنتیک است و 10درصد نیز از عوامل فیزیکی و محیطی تاثیر می‌پذیرند.

صالحی‌فرد بیان داشت: کاهش مصرف نمک، دوری از سستی و رخوت، ورزش و تحرک و استفاده صحیح از پنج گروه مواد غذایی می‌تواند بیشترین تأثیر را در ارتقاء سطح سلامت جامعه ایفا کند.

وی با بیان اینکه بیماری فشار خون به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، گفت: فشار خون اولیه علت خاصی ندارد و با تغییر سبک زندگی می‌توان آن را کنترل کرد، اما فشار خون ثانویه در سن پایین افراد مشاهده می‌شود و با کشف علت آن قابل حل است.

انتهای پیام/68001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول