اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

یک سوم افراد مبتلا به پرفشاری خون هستند

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که در افراد بالای 25 سال یک نفر از هر سه نفر مبتلا به پرفشاری خون هستند.

یک سوم افراد مبتلا به پرفشاری خون هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، روح‌الله زحمتکش پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری و درمان بیماری پرفشاری خون در محل تالار آفتاب فرهنگسرای کوثر اظهار داشت: شعار هفته سلامت در سال جاری با عنوان «فشارخون را جدی بگیریم» انتخاب شده است به علت اینکه این بیماری منشأ بسیاری از بیماری‌ها است.

وی عنوان کرد: آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که در افراد بالای 25 سال از هر سه نفر یک نفر مبتلا به پرفشاری خون هستند.

زحمتکش با اشاره به اینکه 50 درصد از افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود بی‌اطلاع هستند، ابراز داشت: بی‌علامتی، شایع‌ترین علامت فشارخون است که این امر موجب تشخیص دیرهنگام و عوارض پرفشاری خون می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: تعدادی از افراد مبتلا به پرفشاری خون به علت عدم درمان مناسب از جمله داروی مصرفی و بی‌توجهی به توصیه پزشک معالج دچار آسیب مغز، چشم و کلیه‌ها می‌شوند.

زحمتکش افزود: در حالی که طی چند دهه قبل بیماری‌های واگیردار مانند وبا، تیفوس و طاعون موجب مرگ و میر می‌شدند، اما بیماری‌های قلب و عروق مهم‌ترین علت مرگ و میرها در زمان کنونی است.

وی بیان داشت: فشار خون بالا از مهم‌ترین علت‌های اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی است و امیدواریم برنامه‌های انجام شده در هفته سلامت برای پیشگیری و درمان این بیماری مؤثر باشد.

انتهای پیام/80019/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول