اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه ‌پزشکی کرمان:

مصرف کنجد بر درمان فشار خون مؤثر است

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان گفت: مصرف کنجد و روغن آن تا حد زیادی بر درمان فشار خون مؤثر است.

مصرف کنجد بر درمان فشار خون مؤثر است

میترا مهربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با تاکید بر اینکه کنترل فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، اظهار داشت: همچنین این بیماران از مصرف غذاهای دارای سدیم بالا باید پرهیز کنند.

وی افزود: مصرف میوه‌هایی چون موز، زردآلو، پرتقال، انگور، آلو، سبزیجاتی همانند انواع کدو و کلم، جوانه گندم و اسفناج به دلیل املاح مطلوب برای پایین آوردن فشار خون مؤثر هستند.

مهربانی در مورد مصرف گریپ‌فروت در بیماران مبتلا به پرفشاری خون گفت: در صورتی که داروی خاصی مصرف نمی‌شود باید مصرف کرد، زیرا این میوه با بیشتر داروها تداخل دارویی دارد و سبب بروز مسمومیت دارویی می‌شود.

عضو هیئت ‌علمی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان با بیان اینکه مصرف کنجد و روغن آن تا حد زیادی بر درمان فشار خون مؤثر است، بیان داشت: برگ‌های درخت زیتون نیز فشار خون را پایین می‌آورد که فرآورده دارویی از این برگ در بازار است.

مهربانی خاطر نشان کرد: از گل و برگ زالزالک، دانه شنبلیله، پیاز، سیر، برگ و ساقه دارواش، ساقه و برگ جعفری، برگ زیتون در سراسر دنیا از جمله ایران فرآورده‌هایی با شکل‌های دارویی از جمله قرص و قطره تهیه شده که به عنوان کمکی در درمان فشار خون توسط پزشکان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/2446/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول