اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق‌تخصص فشار خون:

مصرف نمک و روغن موجب پرفشاری خون می‌شود

فوق‌تخصص فشارخون با اشاره به اینکه مصرف زیاد نمک و روغن موجب پرفشاری خون می‌شود، گفت: نمک رژیمی جایگزین مناسبی برای نمک نیست.

مصرف نمک و روغن موجب پرفشاری خون می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس اطمینان ظهر امروز در همایش پیشگیری و درمان بیماری پرفشاری خون در محل تالار آفتاب فرهنگسرای کوثر اظهار داشت: شیوه سالم زندگی در پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا مؤثر است.

وی عنوان کرد: فشار خون بالا دومین بیماری شایع بعد از دیابت است و افراد بسیاری به این بیماری مبتلا هستند، اما از بیماری خود خبر ندارند.

اطمینان ابراز داشت: اندازه‌گیری فشار خون در سن‌های مختلف ضرورت دارد و هر زمان که زندگی سالم را آغاز کنید، میزان ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های مغزی و عروقی با نحوه درست زندگی بهبود می‌یابد و یا تخفیف پیدا می‌کند، افزود: بیماران مبتلا به فشار خون بالا با اصلاح شیوه زندگی می‌توانند داروی کمتری مصرف کنند و عوارض این بیماری را کاهش دهند.

این فوق‌تخصص فشار خون، کاهش وزن را یکی از مؤثرترین درمان‌های فشار خون بالا ذکر کرد و بیان داشت: افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند با کاهش وزن قادر به کنترل بیماری خود می‌شوند.

اطمینان عنوان کرد: فعالیت بدنی مناسب به انجام ورزش‌های حرفه‌ای اطلاق نمی‌شود، بلکه استفاده از دوچرخه، شنا کردن و پیاده‌روی از جمله فعالیت‌های بدنی مطلوب است و پنج روز در هفته و حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت باید ادامه یابد.

وی ابراز داشت: فعالیت‌های فیزیکی منجر به کاهش وزن می‌شود که این امر در پیشگیری از فشار خون بالا مؤثر است و ما باید فرهنگ فعالیت را در جامعه نهادینه کنیم.

این فوق‌تخصص فشار خون با بیان اینکه عادات غذایی نامناسب از جمله مصرف زیاد نمک و روغن موجب پرفشاری خون می‌شود، افزود: این عادات غذایی غلط باید تغییر کند.

اطمینان عنوان کرد: ادویه‌های مختلف را می‌توان جایگزین نمک کرد و نمک رژیمی جایگزین مناسبی برای نمک نیست.

وی بر کاهش مصرف گوشت قرمز و چرب تاکید کرد و گفت: مرغ و ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنیم و پوست مرغ قبل از مصرف باید جدا شود.

این پزشک تصریح کرد: آجیل و خشکبار باید به صورت خام مصرف شود و مصرف میوه و سبزی‌ها هم به اندازه کافی باشد تا مبتلا به پرفشاری خون نشویم.

اطمینان افزود: مصرف لبنیات به ویژه لبنیات کم‌چرب، دوری از استرس، ورزش و اجتناب از مصرف دخانیات در جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/80019/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول