اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته سلامت

کتاب راهنمای اندازه‌گیری فشار خون منتشر شد

در هفته سلامت یک‌هزار و 500 جلد کتاب راهنمای اندازه‌گیری فشار خون به همت دانشگاه علوم پزشکی قم منتشر شد.

کتاب راهنمای اندازه‌گیری فشار خون منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفته سلامت استان قم، این کتاب که با هماهنگی مولفان در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم به چاپ رسیده است به تشریح روش‌های اندازه‌گیری فشار خون به شیوه صحیح می‌پردازد.

این کتاب ضمن تعریف فشار خون، طبقه‌بندی فشار خون و تجهیزات مورد نیاز برای گرفتن آن، خطاهای اندازه‌گیری، روش‌های رفع خطا و چگونگی برطرف کردن خطای وسایل اندازه‌گیری را تبیین می‌کند.

روش‌های اندازه‌گیری فشار خون با استفاده از گوشی پزشکی، دستگاه‌های فشارسنج جیوه‌ای، عقربه‌ای، نمایشگر دیجیتال و دستگاه‌های فشارسنج خودکار انگشتی یا مچی در این کتاب آموزش داده می‌شود.

این کتاب این امکان را به افراد می‌دهد که بتوانند در منزل با استفاده از فشارسنج، فشار خود را به روش علمی و صحیح اندازه‌گیری کنند.

بیان روش اندازه‌گیری فشار خون در کودکان، کالیبراسیون یا تنظیم تجهیزات اندازه‌گیری فشار خون، آموزش پیرامون فشار خون، عوارض شایع و راه‌های درمان فشار خون از دیگر بخش‌های این کتاب است.

کتاب راهنمای اندازه‌گیری فشار خون در 60 صفحه و با تالیف طیبه حجت‌زاده و طاهره سماوات زیر نظر دکتر کوروش اعتماد چاپ شده است.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول