اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی خبر داد

فشار خون بالا، عامل 62 درصد سکته‌های مغزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: فشار خون بالا عامل 62 درصد سکته‌های مغزی در افراد است.

فشار خون بالا، عامل 62 درصد سکته‌های مغزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کوروش ساکی صبح امروز در مراسم تعامل بین بخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با خانه مطبوعات که در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار داشت: عامل اصلی 62 درصد سکته‌های مغزی و 49 درصد سکته‌های قلبی در افراد دارای فشار خون بالا اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی فشار خون را جدی بگیریم عنوان شده است، اضافه کرد: طی تحقیقات انجام شده 17.5 درصد افرادی که در سنین 15 تا 64 سال قرار دارند دچار فشار خون بالا هستند که این میزان مناسب نبوده و باید کنترل شود چرا که از هر سه مرگی که در دنیا اتفاق افتاده یکی از آن‌ها به دلیل فشار خون بالا رخ می‌دهد.

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه مصرف نمک در کشور دو برابر استاندارد جهانی است، تأکید کرد: حداکثر میزان مصرف نمک در میان افراد پنج گرم است که این رقم بین ایرانیان به 10 گرم در روز می‌رسد.

ساکی مصرف دخانیات و الکل، استرس و اضطراب، فعالیت فیزیکی و جسمانی، غذاهای فست فود که دارای مقادیر بسیار نمک و چربی هستند را از عوامل مهم بالا رفتن فشار خون در افراد اعلام کرد و گفت: این عوامل تهدید کننده جدی حیات انسان‌ها هستند و باید برای داشتن زندگی سالم همراه با تندرستی تلاش شود.

وی در ادامه با اشاره به اثرات سلامت در روح و جسم انسان ابراز داشت: آرامش روانی مهم‌ترین مقوله‌ای است که در بحث سلامت مورد توجه واقع شده و به همین دلیل باید در میان مردم به تبلیغ اهمیت آرامش روانی پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌های مجازی و مکتوب استان باید به ارائه راهکارهای عملی برای ارتقای سطح سلامت جامعه بپردازند تا به این ترتیب شاهد رشد سطح پیشرفت‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/61012/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول