اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

از هر 100 نفر در دیلم 8 نفر به فشار خون مبتلاست

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: بر اساس آمار موجود از هر 100 نفر جمعیت روستایی بالای 30 سال شهرستان، هشت نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند.

از هر 100 نفر در دیلم 8 نفر به فشار خون مبتلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری ظهر امروز در دیدار با امام جمعه دیلم اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت با نام «فشارخون را جدی بگیریم» نامگذاری شده و فعالیت‌های شبکه در راستای همین شعار برنامه ریزی و اجرا می‌شود. 

ناصری بیان کرد: پایگاه اطلاع رسانی هفته سلامت و سنجش فشارخون در مصلای نمازجمعه برپا می‌شود.

وی به بیان برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته سلامت در شهرستان پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت بیماری فشارخون در این هفته برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی متنوعی برای مردم و مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی در نظر گرفته شده که توسط کارشناسان شبکه و مراکز در حال اجراست.

ناصری برپایی پایگاه‌های اطلاع رسانی در محوطه گمرک، مسجد بازار و مصلای نمازجمعه، سنجش رایگان فشار خون افراد بالای 30 سال مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی، برگزاری شورای سلامت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و افتتاح پروژه منازل 6 واحدی پزشکان را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته سلامت برشمرد.

وی تصریح کرد: برگزاری پیاده روی دانش آموزی، دیدار مسئولان با بیماران فشارخونی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، ادارات و مراکز بهداشتی درمانی، توزیع 5 هزار برگ تراکت فشارخون در بین مردم و ارسال پیامک انبوه به عموم مردم از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس شبکه بهداشت دیلم خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود از هر 100 نفر جمعیت روستایی بالای 30 سال شهرستان 8 نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند.

وی گفت: کنترل و مراقبت بیماران فشارخونی جزو برنامه‌های شبکه بهداشت بوده و آموزش و مراقبت این بیماران توسط پزشک،کاردان و بهورز در مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

انتهای پیام/66006/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول