اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ورامین:

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، موجب افزایش میزان اشتغال مولد می‌شود

معاون برنامه‌ریزی مالی و اداری فرماندار شهرستان ورامین گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، موجب رشد اقتصادی و افزایش میزان اشتغال مولد در شهرستان خواهد شد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، موجب افزایش میزان اشتغال مولد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب تهران، محمدعلی یاسینی اظهار داشت: تحقق طرح منطقه ویژه اقتصادی ورامین از مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهور به ورامین است، فرایند قانونی خاصی دارد که باید طی شود.

معاون برنامه‌ریزی مالی و اداری فرماندار شهرستان ورامین ادامه داد: در وهله اول تصویب مطالعه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ورامین به این معنی است که با توجه به موقعیت جغرافیای ‌ویژه و هم‌جواری با پایتخت و دسترسی‌های راه و ترابری و سایر ویژگی‌ها، شهرستان استعداد لازم را برای این منظور داراست.

اختصاص 804 هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور در شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه به مساحت 704 هکتار به اضافه یک قطعه 100 هکتاری در جوار این دو شهرک در گذشته به‌منظور ایجاد منطقه ویژه چرم پیش‌بینی شده بود که در مجموع 804 هکتار به ‌منظور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین پیش‌بینی شده است.

یاسینی عنوان کرد: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین استعلامات لازم از ادارات مربوطه جهت تأیید زیرساخت‌های مورد نیاز اخذ شده و آخرین استعلام نیز که مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست بود، بحمدالله و با مساعدت معاونت طبیعی سازمان و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران اخذ شد.

پیگیری جدی فرمانداری ورامین برای ایجاد قطب اقتصادی/اختصاص 9.5 میلیارد برای تصفیه خانه چرمشهر 

این مسئول افزود: قطعاً با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در محدوده شهرک‌های صنعتی مذکور با همت سازمان حفاظت محیط زیست استانداردهای جدی‌تر زیست محیطی قابل اجراست و فرمانداری نیز خود به صورت جدی این موضوع را پیگیری و مطالبه خواهد کرد.

معاون فرماندار شهرستان ورامین عنوان کرد: در  این راستا در سال 91 به منظور تجهیز و راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر از محل اعتبارات استانی 9 میلیارد و 500 میلیون ریال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مصوب و به دستگاه مجری ابلاغ شد.

ارسال سوابق و مدارک برای شورای عالی مناطق ویژه و آزاد اقتصادی

وی یادآور شد: علاوه بر استعلام زیست محیطی، نقشه دقیق منطقه و حدود اربعه آن و همچنین فرم‌های امتیازدهی از حیث ویژگی‌های موقعیتی، اقلیمی، اقتصادی، دسترسی‌های راه و ترابری تکمیل و به‌همراه سایر سوابق و مدارک به دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه و آزاد اقتصادی ارسال شد و هم‌اکنون در دست بررسی فنی و کارشناسی آن دبیرخانه قرار دارد.

یاسینی افزود: بدیهی است به‌ منظور بررسی دقیق موضوع کمیته تخصصی در آن دبیرخانه با حضور نماینده این فرمانداری برگزار و پس از تأیید به شورای عالی مناطق ویژه و آزاد اقتصادی جهت بررسی و تصویب ارسال خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و مالی اداری فرمانداری شهرستان ورامین گفت: این طرح پس از تصویب شورای عالی مناطق ویژه به دولت ارسال و سپس به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی جهت تأیید نهایی ارسال خواهد شد، بنابراین در حال حاضر وظیفه فرمانداری و مسئولان شهرستان پیگیری موضوع از مبادی ذیربط و طی مراحل قانونی اشاره شده است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبب رشد اقتصادی می شود/اولویت اصلی فرمانداری ورامین

یاسینی به مزایایی که در صورت تصویب منطقه ویژه اقتصادی ایجاد خواهد شد، اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به ویژگی‌های قانونی مناطق ویژه و حقوق و تکالیفی که بر واحدهای تولیدی و تجاری در این گونه مناطق مرتبط است از جمله الزام به صادرات بخشی از محصولات، همچنین بخشودگی قانونی عوارض گمرکی و ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه، امکان تأمین سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران خارجی، مستثنی بودن از قانون کار و نیز استقرار شهرک در منطقه، پیش‌بینی می‌شود، استقبال خوبی از طرف تولیدکنندگان محترم به عمل آید و رشد اقتصادی و قطعاً افزایش میزان اشتغال مولد در شهرستان را موجب خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و مالی اداری فرمانداری شهرستان ورامین در پایان عنوان کرد: این مهم با توجه به اینکه سال جاری به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» مزین شده است از اولویت‌های اصلی فرمانداری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2462/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول