اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

ایران جزو 14 کشور دارای فناوری هسته‌ای است/ از حق خود کوتاه نمی‌آییم

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ایران جزو 14 کشوری است که چرخه کامل سوخت هسته‌ای و فناوری هسته‌ای را در اختیار دارد.

ایران جزو 14 کشور دارای فناوری هسته‌ای است/ از حق خود کوتاه نمی‌آییم

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه دشمنان اسلام به ویژه غربی‌ها در مبارزه و مخالفت با انقلاب اسلامی برخاستند.

وی زمان آغاز برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را قبل از انقلاب بیان کرد و افزود: قرار بود برنامه هسته‌ای در دوران قبل از انقلاب توسط غربی‌ها اجرا شود، اما به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی غربی‌ها آنرا متوقف کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به فشارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تهدیدها و تشدید تحریم‌ها بیان کرد: با وجود همه تهدیدها و فشارها، اساتید و جوانان با انگیزه، انقلابی، توانمند و بااستعداد کشورمان موفق شدند با همه مشکلات به فناوری صلح آمیز هسته‌ای دست یابند.

سردار کرمی با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه گداخت هسته‌ای به روش محصور سازی الکترواستاتیکی گفت: ایران ششمین کشور دارنده این فناوری در دنیا است و متخصصان ایرانی موفق شدند نیاز کشور به رادیو دارو که در مداوای سرطان و بیماری‌های دیگر مهم است، دست یابند. 

وی در ادامه تولید چرخه کامل هسته‌ای در مقیاس آزمایشی و عضویت ایران در کشورهای عضو باشگاه اتمی صلح آمیز و توانایی راه‌اندازی مجتمع تولید آب سنگین در اراک را از دیگر موفقیت‌های بزرگ کشورمان برشمرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اعلام رئیس جمهور مبنی بر ورود ایران به گروه تولید کنندگان صنعتی سوخت هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: آغاز عملیات سوخت گذاری نیروگاه بوشهر و آزمایش نخستین نمونه میله سوخت هسته‌ای حاوی اورانیوم و قابلیت نیروگاه بوشهر با درصد قدرت بالا بوده است.

وی افزود: جایگذاری نخستین مجتمع سوخت 20 درصد راکتور تحقیقاتی تهران و موارد دیگر، دستاوردهای شاخص و بارزی است که امروز در اوج توانمندی شاهد آن هستیم.

سردار کرمی با اشاره به اینکه این دستاوردها محصول تلاش جوانان کشورمان و مقاومت و پایداری ملت ایران در مقابل فشارهای غرب و دشمنان انقلاب اسلامی است، بیان کرد: داشتن فناوری صلح‌ آمیز حق مردم ایران است و مردم با مقاومت و پایداری در مقابل فشارها با استقلال حکومتی، فکری، صنعتی، علمی و با توانمندی که از خود نشان داد پیروز شدند.

وی گفت: امروز با عظمت تمام، نماینده جمهوری اسلامی در مقابل گروه 1+5 و قدرت‌های دیگر با اقتدار و با صلابت حضور دارد.

انتهای پیام/2308/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول