اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‏ای نیست / 1+5 بیش از این حیثیتش را بر باد ندهد

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‏ای نیست، گفت: گروه موسوم به 1+5 نباید بیش از این حیثیتش را بر باد دهد.

ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‏ای نیست / 1+5 بیش از این حیثیتش را بر باد ندهد

حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری امروز به مناسبت بیستم فروردین ماه، سالروز قطع رابطه سیاسی ایران اسلامی با آمریکا که به عنوان روز ملی فن‏آوری هسته‏ای نامگذاری شده است، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، به دور دوم مذاکرات هیئت ایرانی با گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ملت و مسئولان دلسوز نظام اسلامی همواره نشان داده‌اند که هیچ قدرتی نمی‏تواند ایران را از مسیر پیشرفت غافل کند.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: ملت فهیم ایران اسلامی نشان خواهند داد که بدون توجه به جنجال‏های سیاسی، راهی را که از ابتدای پیروزی انقلاب در پیش گرفته و آغاز کرده‏اند، ادامه خواهند داد.

کشورهای غربی به حق مسلّم ملت بزرگ ایران احترام بگذارند

استیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بارها فرموده‏اند باید از انرژی هسته‏ای در مصارف صلح‏آمیز بهره بجوییم، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی بدانند ایران اسلامی به دنبال دستیابی به سلاح هسته‏ای نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: این موضوع نه به دلیل اخم و تهدید غربی‏ها، بلکه به خاطر آن است که با مبانی دینی ما سازگاری نداشته و مغایرت دارد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: کشورهای غربی باید در این نشست‏ها و مذاکرات، حق مسلّم ملت بزرگ ایران را به رسمیت شناخته و به آن احترام بگذارند.

5+1 بیش از این حیثیتش را بر باد ندهد

امام جمعه فیروزکوه افزود: نگاهی به کشورهای چین، هند، پاکستان و . . . که از انرژی هسته‏ای برخوردارند، نشان از وارداتی بودن تکنولوژی‏شان دارد، اما ایران با اتکال به علم و تعهد جوانان خود به این فناوری دست یافته است.

استیری یادآور شد: روزگاری مقوله غنی‏سازی پنج درصد هم مورد پذیرش غربی‏ها نبود و آنها مدام کارشکنی کرده و حتی از ورود امکانات انجام آن به کشور جلوگیری می‏کردند؛ اما امروز بحث غنی‏سازی 20 درصد مطرح است.

وی اضافه کرد: ایران جزو کشورهای عضو NPT بوده که از حق غنی‏سازی اورانیوم برخوردار است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: کشورهای غربی و گروه مذاکره‌کننده بیش از این حیثیتشان را بر باد ندهند و بدانند که با همت و بردباری مردم ایران، قله‏های صعب‏العبور را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/2568/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول