اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

مسئله هسته‌ای بهانه‌ای برای مجادله با ایران است

امام جمعه شهر آبیک گفت: آمریکا با اعمال سیاست تحریم، فشار و تهدید علیه انقلاب اسلامی در 35 سال اخیر جز اینکه آبروی خود را برده باشد، به دستاورد دیگری نرسیده است و مسئله هسته‌ای بهانه‌ای برای مجادله با ایران است.

مسئله هسته‌ای بهانه‌ای برای مجادله با ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر با اشاره به 20 فروردین‌ ماه سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا اظهار داشت: با توجه به این فرمایش امام راحل که رابطه ایران با آمریکا، رابطه یک مظلوم با ظالم و رابطه یک غارت شده با یک غارتگر است باید گفت که رابطه ایران با آمریکا رابطه گرگ و میش است چرا که آمریکا می‌خواهد بازاری برای خودش داشته باشد تا غلام و نوکرصفتانش باشیم.

وی افزود: آمریکا نه تنها دشمن ملت ایران بوده بلکه دشمن تمام محرومان، مستضعفان و شلاق‌خوردگان است چرا که آمریکا برای سیطره فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی خود از هیچ جنایتی کوتاهی و خودداری نمی‌کند.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: آمریکا در 35 سال اخیر با تهدید، تحریم و انواع شرارت و استفاده از ابزارها و فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه ایران اسلامی درصدد تحقق این امر بوده که دنیا را بر ملت ایران تنگ کند ولی تاکنون نتوانسته به هیچ نتیجه و دستاوردی دست یابد و نیز نتوانسته به ملت ایران لطمه جدی وارد کند بنابراین قطع رابطه ایران با آمریکا بسیار مبارک و ارزشمند بوده و خواهد بود.

موسوی با اشاره به 20 فروردین‌ ماه سالروز ملی فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: قدرت‌های زورگو و استکباری دنیا از ایران هسته‌ای نمی‌ترسند بلکه از تأثیرگذاری و الگو بودن ایران در بین مردم دنیا هراس دارند بنابراین مسئله هسته‌ای تنها بهانه ای برای مجادله با ایران است.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی فهمیده‌اند که  انقلاب اسلامی برای کشورهای اسلامی و غیر اسلامی الگو شده که می‌توان با الگوگیری از این انقلاب از زیر سلطه آمریکا بیرون آمد و بدون آمریکا کشور را اداره کرد گرچه شرعا تهیه سلاح‌های شیمیایی حرام است و می‌دانند که ایران اسلامی این کار را انجام نمی‌دهد.

امام جمعه شهر آبیک اذعان داشت: اگر آمریکا از ایران دست بردارد دیگر در هیچ جای دنیا حرفی برای گفتن نخواهد داشت چرا که اگر این امر تحقق یابد، خود به خود از بین رفته و خواهد پوسید.

موسوی با اشاره به دور دوم مذاکرات هسته‌ای ایران در آلماتی قزاقستان اضافه کرد: از چند روز گذشته دشمنان در صدد شانتاژ هستند و می‌خواهند قاعده را به هم بزنند که این امر به ضررشان تمام می‌شود.

وی افزود: به اذعان دشمنان، ایران در فناوری هسته‌ای یک استثناست چرا که هسته‌ای شدن ایران بومی و قومی است و دانشمندان با توکل بر خدا و پرتو نورانی انقلاب اسلامی توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به 21 فروردین‌ ماه سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و روز 20 فروردین‌ ماه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی شهید اهل قلم اظهار داشت: این شهدا از افتخارات ارزشمند و سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند که باید قدردانشان باشیم و برای دین و دنیای خود استفاده کنیم.

تروریست‌های سوریه، توان تغییر سیاسی در سوریه را ندارند

موسوی با بیان اینکه آمریکا در رأس حوادث و اتفاقات سوریه قرار دارد، خاطرنشان کرد: وهابیت مجری حوادث سوریه است و درصدد است با سرمایه‌گذاری و هزینه‌های هنگفت، سوریه را تضعیف کرده تا خیال صهیونیست‌های تروریست و اشغالگر را راحت کنند ولی باید بدانند که توان تغییر سیاسی در سوریه را ندارند چرا که در نزد ملت سوریه جایگاهی ندارند و اگر غیر این بود چرا باید افتخارات باستانی، تاریخی و فرهنگی کشور سوریه را غارت کنند، مساجد را تخریب و به اماکن مطهرشان تعرض کنند.

وی ابراز داشت: وهابیت در صدد است ریشه‌های اسلامی را در بین مسلمانان قطع و آنها را وادار به تسلیم در برابر آمریکا کنند که امیدواریم هرچه زودتر خداوند متعال نابودشان سازد.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به 18 فروردین‌ ماه روز بهداشت جهانی و هفته سلامت تصریح کرد: با توجه به تأکیدات فراوان در روایات ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم در زمینه رعایت بهداشت فردی، انسان باید اصول بهداشتی را در تمام زمینه‌ها و از نظر جسمی و روحی رعایت کند که امام صادق(ع) در این زمینه فرموده است: «محل سکونت با سه چیز یعنی هوای پاک، آب گوارا و زمین حاصل‌خیز پاکیزه می‌شود.» بنابراین مطلوب است انسان قدر سلامتی خود را که بزرگترین نعمت الهی است، بداند چرا که اگر سلامتی از دست برود، برگشتن آن بسیار سخت و پر زحمت است.

بی‌تقوایی نوعی خودزنی است

موسوی با ذکر اینکه بی‌تقوایی نوعی خودکشی، خودزنی و انتحار است، خاطرنشان کرد: کسی که تقوای الهی را رعایت نکند در واقع خود را هدف قرار داده و به خود زیان رسانده است.

وی افزود: بقا و سعادت انسان در گرو دوری از گناه و محرمات بوده که خدا بر انسان واجب کرده است.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول