اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

آمریکایی‌‌ها راهی جز پذیرش «ایران هسته‌ای» ندارند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: آمریکایی‌ها هیچ راهی جز پذیرش ایران هسته‌‌ای ندارند و چه بخواهند و چه نخواهند ملت ایران از حقوق مسلم هسته‌ای خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند.

آمریکایی‌‌ها راهی جز پذیرش «ایران هسته‌ای» ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: هیچ دولت و قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را از دستیابی به دانش و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای محروم سازد.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در شهرهای ناکازاکی و هیروشیما ژاپن و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی خطاب به دولتمردان ایالات متحده گفت: شما که خود از این سلاح‌ها استفاده کرده و با آن شمار زیادی از مردم بی‌دفاع را کشته و مجروح ساخته‌اید نمی‌توانید برای سایر ملت‌ها تعیین تکلیف کنید.

امام جمعه کاشان به اظهار نظر تونی بلر نخست وزیر سابق انگلستان و هم‌پیمان آمریکا در جنگ عراق در مورد موضوع هسته‌ای ایران نیز اشاره و عنوان کرد: این فرد در این اظهار نظر اذعان کرده که حق با ملت ایران بوده و آمریکا باید تحریم‌ها را لغو و با ایران سازش کند.

نمازی همچنین با گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌‌ای خاطرنشان کرد: دانش هسته‌ای در انحصار هیچ قدرت و دولتی نیست بلکه نعمتی خدادادی است که پروردگار مسیر کشف آن را به روی انسان گشوده است. 

وی در بخش دیگری از خطبه‌‌ها با نام بردن برخی از حوادث جاری در منطقه خاورمیانه و کشورهای غربی و نیز رویداد‌های پیش‌رو در کشور امسال را سالی مهم و تعیین کننده خواند و ابراز داشت: بر این اساس مسئولان باید با توجه به پیام حکیمانه و دقیق مقام معظم رهبری به مناسبت سال جدید نسبت به تحقق

 منویات معظم‌له در این سال مهم و سرنوشت‌ساز تمام تلاش خود را به کار گیرند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به تبیین هر یک از ابعاد این شعار پرداخت و گفت: در عرصه دشمن تمام توان خود را معطوف کرده تا فضای انتخاباتی کشور را ملتهب کند و به عنوان نمونه از طریق افرادی که رد صلاحیت شده یا طرفداران آنها به شیوه‌های گوناگون فضای امن و آرام جامعه را تحت تأثیر قرار دهند. 

نمازی سپس به بعد اقتصادی شعار سال جاری اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که در محاصره و تحریم اقتصادی دشمن قرار گرفته‌ایم باید با بهره‌گیری از متفکران و صاحبان حرفه و صنعت این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و پاسخ تحریم دشمن را با توسعه و پیشرفت بدهیم.

وی در پایان سالروز شهادت محمد خیابانی روحانی مجاهد عصر مشروطه و همچنین سالروز آزادی امام راحل از زندان قیطریه رژیم طاغوت در سال 1343 و نیز سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی مرجع مجاهد و عالیقدر را گرامی داشت.

انتهای پیام/63009/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول