اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

شهادت دانشمندان راه هسته‌ای شدن ایران را نمی‌بندد

امام جمعه همدان گفت: دشمنان بدانند که با شهادت دانشمندان راه هسته‌ای شدن ایران بسته نمی‌شود بلکه عزم ملت ایران اسلامی را برای دستیابی به این دانش چندین برابر خواهد کرد.

شهادت دانشمندان راه هسته‌ای شدن ایران را نمی‌بندد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: ایام فاطمیه اول با واقع شدن در تعطیلات نوروزی به نوعی کمرنگ‌تر خاتمه یافت اما باید در ایام فاطمیه پیش‌رو بر گرامیداشت این ایام تأکید و به نحو شایسته‌ای آن را تکریم کنیم.

وی به نقل حدیثی از امام صادق (ع) پرداخت و ادامه داد: امامان حجت‌های الهی بر عالم هستند، اما فاطمه (س) حجت خداوند بر ائمه (ع) است که همین لزوم توجه به ایام فاطمیه را شدت می‌بخشد.

امام جمعه همدان حجت را رسم‌العملی در صدر همه اعمال دانست و گفت: اینکه امامان حجتی بر ما هستند یعنی کارهای ما باید بر مبنای آنها باشد و همه اعمال ما با الگوبرداری از ائمه(ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعمال ما با حجت سنجیده می‌شود، تأکید کرد: مسلمانان باید توجه کنند از درگاه قرب الهی رشد، شعور و کمال الهی همه افراد مطابق با حجت سنجیده می‌شود و بر همین اساس باید همه اعمال خود را به این الگوهای الهی نزدیک‌تر کنند.

محمدی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان نمونه یک زن کامل در عالم آفریده شده است، افزود: خداوند این بانوی گرانقدر را به این دلیل فاطمه نهاده است، چون عقول بشر از درک عظمت و شخصیت این بانو عاجز است.

وی به فضائل بی‌شمار حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و متذکر شد: بزرگ‌بانوی اسلام از چنان فضائلی برخوردار است که جامعه زنان و مردان عالم باید خط مشی زندگی خود را بر مبنای این فضائل قرار دهند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز جهانی بهداشت و سلامت اظهار کرد: امروز در جهان شعارهای بهداشتی سر داده می‌شود اما سلسله عواملی که بشر را به خطر می‌اندازد را صدها برابر می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با ظهور امام زمان (عج) سلامتی از آن مردم شود و مردم در هیچ کجای جهان از بیماری و رنج و سختی اذیت نشوند.

محمدی با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: سالروز فناوری هسته‌ای ایران یادآور شهدای گرانقدری است که ملت ایران در راه هسته‌ای شدن تقدیم کرده‌اند که امیدواریم به زودی این فناوری به روزهای اوج خود برسد.

انتهای پیام/89003/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول