اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

غربی‌ها چاره‌ای جز احترام به حقوق مسلم هسته‌ای ایران ندارند

امام جمعه کنگان گفت: غربی‌ها چاره‌ای جز احترام به حقوق مسلم ملت ایران در غنی‌سازی ندارند.

غربی‌ها چاره‌ای جز احترام به حقوق مسلم هسته‌ای ایران ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با اشاره به روز ملی فن‌آوری هسته‌ای و ادامه مذاکرات 1+5 در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: غربی‌ها چاره‌ای جز احترام به حقوق مسلم ملت ایران در غنی‌سازی ندارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی هرگز از حق مسلم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و تلاش غرب برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی ایران آب در هاون کوبیدن است زیرا مسئولان و ملت ایران هرگز به غربی‌ها باج نخواهند داد.

امام جمعه کنگان در همین ارتباط به توان دانشمندان جوان ایرانی در اقصی نقاط کشور از جمله بندر کنگان اشاره و گفت: ساخت راکت برای مسائل نظامی توسط یک جوان نخبه کنگانی نشان داده است که تحریم‌ها نه‌تنها بی‌اثر بوده بلکه عزم جوانان این مرز و بوم را برای ترقی و توسعه علمی در علوم و فنون و دانش‌های مختلف بیشتر کرده است.

وی در بخش دیگر با اشاره به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه بیان داشت: تقویت حوزه‌های علمیه باعث بیمه کردن جامعه می‌شود.

محمودی با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه‌های دینی و نیاز جامعه به عالمان دین گفت: جامعه امروزی بیش از هر زمان دیگری نیازمند طبیبان معنوی است و تقویت و استقبال جوانان از حوزه و ثبت‌نام در این دانشگاه‌های دینی موجب سلامت روانی جامعه می‌شود.

امام جمعه کنگان در فراز دیگر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صدر و خواهر شهیده‌اش بنت‌الهدی و سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی و شهید سید مرتضی آوینی با تجلیل از مقام شامخ شهیدان به‌ویژه شهید آوینی افزود: روایت فتح شاهکار بزرگ و ماندگار شهید آوینی بود.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم بود ابراز داشت: جوانان به‌ویژه جامعه هنری ما باید این شهید بزرگ را الگوی خود قرار دهند.

خطیب جمعه کنگان در بخش دیگر با اشاره به روز سلامت و روز جهانی بهداشت گفت: دین مترقی اسلام بیش از هزار و اندی سال پیش به مسئله بهداشت فردی و اجتماعی توجه داشته و در آیات و روایات فراوان به این مسئله مهم اشاره شده است.

وی در همین ارتباط به اقدام خوب شهرداری کنگان در سامان دادن معابر شهری و هدایت آب‌های سطحی اشاره و خواستار توجه همگان به بهداشت فردی و بهداشت محیط شد.

محمودی با تبریک ارتقای درجه شهرداری کنگان به درجه 8 اظهار امیدواری کرد این اتفاق مهم و ارزشمند بستر ساز توسعه و عمران بیشتر شهری شود.

انتهای پیام/2451/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول