اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل:

7 هزار رابط بهداشتی فشار خون رایگان می‌گیرند

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با هفته سلامت 7 هزار رابط بهداشتی در مناطق مختلف فشار خون رایگان می‌گیرند.

7 هزار رابط بهداشتی فشار خون رایگان می‌گیرند

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به آغاز هفته سلامت با شعار «فشار خون را جدی بگیریم» و اهمیت این موضوع روز جمعه همزمان با اجرای برنامه پیاده‌روی با خانواده در دور دریاچه شورابیل با جوایز ارزنده، اتوبوس آمبولانس ما در این مسیر مستقر شده و از هموطنان فشار خون رایگان می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در آیین نماز جمعه نیز اکیپ‌ها و گروه‌های پزشکی و درمانی مستقر شده و در صورت تقاضای نمازگزاران از آنها فشار خون به صورت رایگان گرفته شده و تست‌زنی می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در اردبیل ادامه داد: علاوه بر این در تمام مراکز بهداشتی و درمانی اعم از درمانگاه‌های بسیج، فرهنگیان، هلال احمر و ... ایستگاه‌های رایگان تست فشار خون راه‌اندازی کردیم تا در هفته سلامت مردم از وضعیت فشار خون و سلامت خود اطلاع کسب کنند.

پور‌فرضی افزود: فشار خون زمینه‌ساز 62 درصد بیماری‌های عروق و مرگ‌های ناشی از آن است و 50 درصد سکته مغزی و قلبی نیز ناشی از فشار خون بالاست.

این مسئول عنوان کرد: به دلیل آنکه سومین علت مرگ و میر فشار خون و تنظیم نبودن آن اعلام شده است، باید همه هموطنان تنظیم فشار خون را جدی بگیرند تا از بروز بیماری‌ها و حوادث ناگوار قلبی، عروقی و مغزی جلوگیری شود.

این پزشک بیان داشت: از همین رو سازمان بهداشت جهانی امسال را به نام سال جدی گرفتن فشار خون نامگذاری کرده تا بستری فراهم شود که این بیماری به کنترل درآمده و زمینه‌های ناهنجاری حاصل شده از این بیماری برطرف شود.

ارتقای شاخص‌های سلامتی در اردبیل با مرگ و میر کمتر مادران باردار و کودکان زیر یک سال

پور‌فرضی در بخش دیگری از سخنان خود روز جهانی بهداشت را به فعالان این عرصه تبریک گفت و از نعمت سلامت به عنوان بزرگترین نعمت خدادادی در کنار امنیت یاد کرد.

وی به ارتقای شاخص‌های سلامتی در استان اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در این ارزشیابی مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر یک سال و همچنین دسترسی به آب شرب سالم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که بر همین اساس استان اردبیل از نظر شاخص سلامتی روند مطلوب و رو به رشدی داشته و امیدواری به ارتقای آن نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به فراهم بودن زیر‌ساخت‌های سلامتی در مناطق شهری و روستایی و دایر شدن خانه‌های بهداشت مرگ و میر مادران باردار و همچنین کودکان زیر یک سال که 10 در هزار است در پایین‌ترین رتبه قرار دارد.

پور‌فرضی بیان داشت: همزمان با هفته سلامت علاوه بر برنامه‌های تجلیل از خادمان این حوزه و برگزاری همایش پیاده‌روی با خانواده در روز جمعه قرار است در صورت نهایی شدن سفر وزیر بهداشت و درمان با هزینه‌کرد 7 میلیارد تومان پروژه‌های هفته سلامت استان افتتاح شود.

این مسئول همچنین به تجلیل از خانواده‌های اهداکنندگان عضو اشاره کرد و یادآور شد:‌ سعی داریم از خانواده‌هایی که اعضای نزدیکانشان را به دلیل مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا کرده‌اند در قالب حامیان سلامت تجلیل کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در اردبیل از معدوم‌سازی 30 تن مواد غذایی فاسد و آلوده خبر داد و عنوان کرد: بخش عمده‌ای از این مواد غذایی آلوده عسل‌های تقلبی است که در ماه‌های گذشته جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/62003/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول