اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خبر داد

اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم گچساران در هفته سلامت

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از اعزام تیم پزشکی به روستاها و مناطق محروم این شهرستان در هفته سلامت خبر داد.

اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم گچساران در هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستار اسدپور امروز در نشست برنامه‌ریزی به منظور ارائه و اجرای برنامه‌های مؤثر و کاربردی هفته سلامت که با حضور جمعی از مسئولان ادارات این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال سازمان جهانی بهداشت با توجه به اهمیت بیماری‌های ناشی از چاقی و فشار خون شعار «فشار خون را جدی بگیریم» را انتخاب کرده است.

وی افزود: امیدواریم انتخاب این شعار همراه با آگاهی‌بخشی سبب ارتقای دانش پزشکی مردم در زمینه آشنایی با بیماری فشار خون شود.

اسدپور با بیان این‌که فشار خون عاملی مهم در سکته‌های قلبی و مغزی است، ابراز داشت: بیماری فشار خون سومین عامل مرگ و میر در جهان بوده که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.

اسدپور تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور برنامه‌های متنوعی در زمینه عملیاتی کردن شعار سال سازمان جهانی بهداشت در گچساران برگزار می‌شود.

برپایی چادرهای سلامت در نقاط پرتردد گچساران

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از اعزام تیمی متشکل از پزشکان به مناطق محروم این شهرستان خبر داد و گفت: 18 فروردین روز آغاز هفته سلامت بوده که در این روز زنگ نمادین سلامت در دبیرستان فرزانگان این شهرستان نواخته می‌شود.

اسدپور بیان داشت: با همکاری مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران، هلال احمر و سپاه ناحیه گچساران چادرهای سلامت در نقاط پرتردد این شهرستان برپا می‌شود.

وی نصب پوسترهای تبلیغاتی در مکان‌های پرتردد گچساران را از جمله برنامه‌های دیگر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در راستای تبیین شعار سال سازمان جهانی بهداشت و هفته سلامت عنوان و خاطرنشان کرد: در هفته سلامت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در راستای پیشگیری از بیماری فشار خون، آموزش دانش‌آموزان دبیرستانی و برگزاری همایش‌های آگاهی بخشی در زمینه بیماری فشار خون از جمله اقدامات دیگر شبکه بهداشت و درمان گچساران است.

اسدپور از برگزاری مراسم پیاده‌روی از پارک لاله گچساران خبر داد و تأکید کرد: تلاش برای ارتقا و بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی اقشار مختلف مردم جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده که این امر در دستور کار شبکه بهداشت و درمان گچساران است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: برگزاری کلاس آموزشی در رابطه با نقش تغذیه در کنترل فشار خون، برگزاری کلاس بازآموزی برای پرستاران، کارشناسان مراکز بهداشت و درمان و اندازه‌گیری فشار خون از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته سلامت است.

اسدپور از تشکیل واحدهای نظارت بر امکان توزیع مواد غذایی، بوفه‌های مدارس و حذف نکمدان در رستوران‌ها خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و اندازه‌گیری فشار خون دانش‌آموزانی که دارای BMI و وزن بالا هستند، اندازه‌گیری فشار خون اصناف و کسبه در قالب کلاس‌های آموزشی پیشگیری و کنترل فشار خون برای این قشر از دیگر برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان در هفته سلامت است.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول