اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

فشار خون عامل اصلی مرگ و میر است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فشار خون عامل اصلی مرگ و میر و سکته‌های قلبی و مغزی است.

فشار خون عامل اصلی مرگ و میر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی افشانی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی سلامت و بهداشت، اظهار داشت: ما انسان‌ها عادت داریم قدر نعمت‌هایی که خداوند عطا کرده را هنگامی بدانیم که آن را از دست داده‌ایم و سلامتی از جمله این نعمت‌های مهم است.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌ها به دو دسته واگیردار و غیر واگیر تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: شیوه‌های نادرست زندگی امروز موجب شیوع بیماری‌های غیر واگیر میان مردم جامعه شده است.

افشانی با بیان اینکه پیشگیری ساده‌تر از درمان است، تأکید کرد: امروزه عامل اصلی بیماری‌های غیر واگیر استفاده از دخانیات و سیگار، کم تحرکی، استفاده از مواد غذایی چرب و پرنمک و فشارهای روحی و روانی است و بهترین شیوه مبارزه با این نوع بیماری‌ها آگاهی و آموزش است.

دبیر ستاد هفته سلامت آذربایجان غربی تأکید کرد: بیش از 17.5 درصد جمعیت 35 تا 75 سال دچار فشار خون بالا هستند که در 50 درصد موارد علائم فشار خون ندارند و با معاینه تشخیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه عامل بیش از 62 درصد سکته‌های مغزی، فشار خون بالا در افراد است، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا، ورزش کردن به ویژه داشتن روزانه نیم ساعت پیاده‌روی است که تا میزان بسیار زیادی قابلیت پیشگیری دارد.

افشانی میزان مصرف نمک در بین ایرانیان را دو برابر استاندارد جهانی اعلام کرد و تأکید کرد: با کم کردن مصرف نمک می‌توان تا حد قابل توجهی از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه 18 تا 24 فروردین ماه جاری با عنوان هفته سلامت نام‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: شعار امسال «فشار خون را جدی بگیریم» است که امیدواریم با افزایش همکاری‌های بین بخشی و همچنین مردم روز به روز گام‌های بلندتری در تأمین سلامت افراد جامعه برداریم.

انتهای پیام/61012/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول