اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار «فشار خون بالا را جدی بگیریم» صورت می‌گیرد

آغاز ویژه برنامه‌های هفته سلامت در قم

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در استان قم گفت: با توجه به اینکه فشار خون یک بیماری پنهان محسوب می‌شود شعار امسال هفته سلامت «فشار خون بالا را جدی بگیریم» در نظر گرفته شده است و تمام برنامه‌های این هفته بر همین محور خواهد بود.

آغاز ویژه برنامه‌های هفته سلامت در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفته سلامت در قم، احمد نامداری با بیان اینکه فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بیشتر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای درحال توسعه با آن روبه‌رو هستند بیان کرد: این بیماری در جهان رو به گسترش است به گونه‌ای که 40 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی و عروقی ناشی از فشار خون است.

وی با اشاره به آغاز هفته سلامت از روز یکشنبه اظهار کرد: هر سال در آغاز هفته سلامت یک شعار به عنوان محور قرار می‌گیرد که امسال «فشار خون بالا را جدی بگیریم» به عنوان شعار این هفته انتخاب شده است.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در استان قم به تبیین برنامه روز نخست هفته سلامت پرداخت و خاطرنشان کرد: در نخستین روز از هفته سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به همراه معاونان این دانشگاه و یکی از مسئولان استانی از مدرسه المهدی در چهارمردان به عنوان مدرسه منتخب مروج سلامت بازدید خواهند کرد.

وی افزود: بازدید و توجه به مدارس مروج سلامت در راستای اصلاح سبک زندگی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است صورت می‌گیرد و در تلاش هستیم به این سمت حرکت کنیم.

نامداری ادامه داد: با توجه به اهمیت مقوله پیشگیری قبل از درمان سعی شده است آموزش‌های پیشگیری از بیماری در سنین کودکی در دستور کار قرار گیرد تا به این وسیله از گسترش این بیماری پرهزینه جلوگیری شود.

وی از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته سلامت را برگزاری نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ذکر و تصریح کرد: آموزش ضمن خدمت برای کارمندان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با موضوع فشار خون نیز در دو نوبت صبح و عصر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول