اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد:

30 هزار بیمار فشار خونی در کهگیلویه و بویراحمد داریم

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: در این استان بیش از 30 هزار بیمار فشار خونی داریم که آمار بالایی نسبت به جمعیت استان در نوع خود است.

30 هزار بیمار فشار خونی در کهگیلویه و بویراحمد داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدرضا محمدی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت فشار خون و تبعات منفی آن است که باید نسبت به این معضل بزرگ و رفع آن خود را از هر جهت آماده کنیم.

این مسئول بهداشتی و درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک فرا رسیدن هفته سلامت با بیان این‌که مسئولان بهداشتی و درمانی استان بر حسب وظیفه به دنبال اجرایی کردن این شعار هستند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان متولی اصلی سلامت در این استان این شعار و نهادینه کردن آن در در جامعه را در دستور کار قرار خواهد داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد با بیان این‌که لازم است به دلیل خطرات فراوان مردم را نسبت به فشار خون حساس کنیم، افزود: در کشور ما از هر 100 نفر فوتی، 45 نفر آن‌ها بر اثر سکته قلبی فوت می‌کنند که فشار خون در آن علت اصلی به شمار می‌رود.

محمدی به هزینه‌های هر ساله چند صد میلیارد تومانی درمان این بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: فشار خون، قند خون، مصرف دخانیات و کم تحرکی موجب این گونه مشکلات شده است.

وی به آمارهایی در روستاها و شهرها در زمینه وجود افراد فشار خونی اشاره کرد و گفت: در روستاها به دلیل مراجعه مردم به پزشک روستایی تعداد افراد مبتلا به فشار خون در سال 84 کمتر از 8 هزار نفر بود که اکنون افراد کمتر از 30 سال در روستاها که فشار خون دارند حدود 19 هزار نفر است.

این مسئول اما آمار شهرها را به دلیل مراجعه مستقیم این نوع از بیماران به پزشک متخصص به علت داشتن تمکن مالی بهتر نسبت به روستاییان متغیر دانست و گفت: سرجمع می‌توان گفت که اکنون حدود 30 هزار بیمار فشار خونی در این استان داریم.

وی به برنامه‌های هفته سلامت در استان اشاره کرد و گفت: روز یک‌شنبه نخستین روز ما مربوط به فشار خون و آموزش خواهد بود که هر یک از روزهای این هفته به مناسبت شعار جهانی فشار خون نام‌گذاری شده است.

محمدی جامعه سالم را منجر به پویایی و نشاط دانست و گفت: بی‌شک اگر به دنبال توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم باید جامعه‌ای سالم داشته باشیم که این امر مستلزم تعامل هر چه بیشتر مردم با مسئولان و مراکز بهداشتی و درمانی است.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول