اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آمل:

20 درصد جامعه به فشار خون مبتلا هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: 20 درصد افراد جامعه دارای فشار خون بالا هستند.

20 درصد جامعه به فشار خون مبتلا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمزه قاسمی ظهر امروز به مناسبت روز جهانی سلامت با حضور در مراسم آموزش و پرورش آمل با تاکید بر اهمیت کنترل فشار خون در تمامی سنین، اظهار کرد: مردان و زنان از سن 35 سالگی باید در کنترل فشار خون جدی باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل وراثت را از عوامل انتقال بیماری فشار خون دانست و گفت: انجام ورزش‌هایی چون شنا، پیاده‌روی سریع و دوچرخه‌سواری در سلامتی جسم از ضروریات است.

وی با اعلام اینکه فشار خون بالا قاتل خاموش است، افزود: 20 درصد افراد جامعه دارای فشار خون بالا هستند و 10 درصد این جمعیت که معادل تقریبی 8 میلیون نفر هستند نیز از بیماری خود اطلاعی ندارند.

قاسمی در ادامه تغذیه نامناسب، اعتیاد، کم‌تحرکی و چاقی را از عوامل ایجاد بیماری فشار خون دانست و ادامه داد: سردرد پس سری «سنگینی سر»، سرگیجه، تپش قلب، تاری دید، تنگی نفس شبانه یا حین فعالیت و درد قفسه سینه از علائم فشار خون بالاست.

این مسئول تصریح کرد: مصرف میوه‌هایی چون گلابی که سرشار از پتاسیم هستند در جلوگیری از بیماری فشار خون سیار موثر هستند.

وی از گشایش نمایشگاه هفته سلامت به مناسبت این هفته در شهرستان آمل خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه طبق روال هر ساله در محوطه شهرداری آمل برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، با حضور مسئولان بهداشت و درمان، اورژانس 115‌ و هلال‌احمر در دبستان انقلاب اسلامی زنگ سلامت با شعار فشار خون بالا را جدی بگیرید، نواخته شد.

انتهای‌ پیام/86011/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول