اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

ورزش فشارخون‌ نامتعادل را درمان می‌کند/خطر در کمین افراد چاق

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: ورزش مناسب و به هنگام، فشارخون‌های نامتعادل را متعادل و درمان می‌کند.

ورزش فشارخون‌ نامتعادل را درمان می‌کند/خطر در کمین افراد چاق

اسماعیل محمودیان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا، با گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: هفته سلامت امسال از 18 تا 24 فروردین با شعار"فشار خون را جدی بگیریم" در دستور کار ما قرار گرفته است.

محمودیان گفت: مهم‌ترین فاکتورها در افزایش فشارخون که البته قابل کنترل هم هستند عبارت از چاقی، مصرف بیش از حد نمک، فقدان ورزش و تحرک بدنی و استرس است همچنین، زندگی که فاقد تحرک بدنی باشد، فرصت‌های چاقی را فراهم کرده و احتمال افزایش فشارخون را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: افراد بی‌تحرک نسبت به افراد پرتحرک با افزایش سن، خطرات بیشتری برای ابتلا به فشارخون بالا دارند که باید در این راستا تحرک را افزایش و در مصرف غذا دقت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا یادآور شد: افزایش وزن، بالا بودن مصرف چربی‌های خون و استعمال دخانیات از عوامل مستعد کننده و خطرساز بیماری‌های قلبی و فشارخون هستند.

محمودیان با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت در نکا اظهار داشت: نواختن زنگ سلامت، توزیع بروشور در بین مردم، ارسال پیامک، دیدار با امام جمعه، برگزاری ویزیت رایگان، دیدار با بیماران و همایش پیاده‌روی از جمله این برنامه‌ها در نکا است.

وی در پایان با تاکید بر کنترل فشارخون در افراد، افزود: توصیه می‌شود افراد با فشار خون بالا، وزن خود را متعادل نگه داشته و از چاق شدن و از استعمال دخانیات بپرهیزند.

انتهای پیام/86002‌/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول