اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

بصیرت، آگاهی و تبعیت از رهبری راه مقابله با دشمن است

رئیس دانشگاه بین‌‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: رهبری کلان‌نگر هستند و کار دشمن را رصد کرده و از توانمندی‌های ما نیز آگاه هستند و با بصیرت، آگاهی و تبعیت از رهبری می‌توانیم با دشمن مقابله کنیم.

بصیرت، آگاهی و تبعیت از رهبری راه مقابله با دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، عبدالعلی آل‌بویه اظهار داشت: به طور معمول دشمنی‌ها از آنجا آغاز می‌شود که در انسان توانمندی‌هایی وجود داشته باشد و اگر در جامعه عادی خود را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم فردی که دشمنی‌هایی دارد، خوبی‌‌ها و محاسنی نیز دارد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع را در جامعه گسترش دهیم، دشمنی استکبار جهانی با ما به عنوان یک کشور و ملت نیست، دشمنی آن‌ها به خاطر این است که ما امت هستیم و امت به معنای اعتقاد به اندیشه و ایمان واحدی داشتن است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به فراگیر بودن دین اسلام اضافه کرد: اسلام محدود به داخل مرزهای ایران یا عراق نیست، بلکه تمام جهان را فرا می‌گیرد.

وی بیان کرد: اعتقادات و باورهای ما در تضاد با دشمن است و وقتی انقلاب با آموزه‌های امام خمینی (ره) شکل گرفت، حرف‌های جدیدی را برای دنیا داشت که انسان، تو مستقل هستی، آزاد آفریده شده‌ای و در تعیین سرنوشت خود مؤثر هستی و کسی که حرفی برای گفتن دارد، مخالف دارد.

آل‌بویه عنوان کرد: همه انبیاء زمانی که آمدند و مردم را به راه صحیح هدایت و راهنمایی کردند، مخالف و دشمن داشتند و همه مستکبران که رسالت انبیاء را مخالف خود می‌دیدند، با آن‌ها مقابله می‌کردند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی نیز امروز در مقابل دنیا حرکت می‌کند و 1+5 یعنی همه دنیا، ما باید مقابل دشمن باشیم و این تصور که دشمن نداریم، از حیطه انسانی خارج است و باید هوشیار باشیم ولی از طرفی نباید دشمن را تحریک کرده و دشمن تراشی کنیم که تاکنون نیز این گونه نبوده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در خصوص راه‌های مقابله با دشمن توضیح داد: امیرالمومنین (ع) فرموده‌اند: کسی که در مقابله با دشمن از فرمان رهبری و پیشوایش تخطی کند با لگد دشمن بیدار می‌شود، بنابر این، ما نیز باید در برابر دشمن به توصیه‌های مسئولان نگاه کنیم و متناسب با نوع جنگ که ممکن است، جنگ فرهنگی باشد، با اهداف دشمن مقابله کنیم. 

وی با اشاره به لزوم تبعیت از رهبری تأکید کرد: ما باید با اهداف جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبری که کلان‌نگر هستند و کار دشمن را رصد کرده و از توانمندی‌های ما نیز آگاه هستند با بصیرت، آگاهی و تبعیت از رهبری با دشمن مقابله کنیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در خصوص نحوه حرکت در عرصه اقتصادی گفت: ما در عرصه اقتصادی مانند سایر عرصه‌ها، باید مردم را آگاه کنیم و به داشته‌های خود آگاهی یافته و به آن افتخار کنیم و بحثی که رهبری در خصوص تولید ملی داشتند نیز در این راستا بوده است.

وی افزود: در این حوزه باید از فرصت‌ها استفاده شود و از توانمندی‌هایی که داریم بهره گیریم و تحریم‌ها نیز فرصتی است که استعدادها شکوفا می‌شود.

آل‌بویه یادآور شد: باید در عرصه اقتصادی با تدابیری که دولت و نظام می‌اندیشد همراه باشیم و به بحث قناعت و صرفه‌جویی نیز بیشتر بپردازیم.

انتهای پیام/77002/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول