اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

پیشرفت‌های ملت ایران سبب بی‌آبرویی دشمنان خواهد شد

امام جمعه نیکشهر گفت: ملت ایران در مقابل همه فشارهای دشمنان با نشاط ایستاده و پیشرفت‌های زیادی را به‌دست آورده است که این موجب بی‌آبرویی دشمنان خواهد شد.

پیشرفت‌های ملت ایران سبب بی‌آبرویی دشمنان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهرستان نیکشهر اظهار داشت: علت ‏اینکه چرا ما با آمریکا سازش نمى‌‏کنیم؟ و آن‏هایى که به ما اشکال مى‏‌گیرند شما چرا با این قدرت‏‌هاى فاسد سازش نمى‏‌کنید، این است که آن‏ها همه چیز را با چشم مادى ملاحظه مى‏‌کنند و همه چیز را با چشم طبیعى، حل و فصل مى‏‌کنند.

وی افزود: آن‏ها نمى‏‌دانند که انبیاى خدا چه رویه‏‌اى داشتند، با ظالم چطور برخورد مى‏‌کردند، یا مى‏‌دانند و خودشان را به کورى و کرى زده‌اند.

خطیب جمعه نیکشهر اضافه کرد: سازش با ظالم، ظلم بر مظلومان است، سازش با ابرقدرت‏‌ها، ظلم بر بشر است آن‏هایى که به ما مى‏‌گویند سازش کنید، آن‏ها یا جاهل هستند یا مزدور، سازش با ظالم، یعنى اینکه دست ظالم را باز کن تا ظلم کند این خلاف رأى تمام انبیا است.

لطفیان‌سرگزی بیان کرد: رابطه ما با امثال آمریکا، رابطه ملت مظلوم با جهانخواران است این نحوه روابطى که آمریکا با ما تاکنون داشته است، قابل قبول نیست ما آن‌قدر که از آمریکا صدمه دیدیم، از هیچ‏‌کس ندیدیم.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روابط یک‌‏طرفه بود، آقایى و نوکرى بود وقتى سفیرى از انگلستان یا آمریکا مى‏‌آمد، کسى جرأت نمى‏‌کرد حتى کلمه‌‏اى برخلاف مصالح آنها بگوید، ولى ایرانِ امروز این‏‌طور نیست.

امام جمعه نیکشهر گفت: امروز شعار «مرگ بر آمریکا» جهانی شده است، تعلیمات اسلام براى همین معنا است که مستکبرى در زمین نباشد و مستکبران نتوانند مستضعفین را استعمار و استثمار کنند.

لطفیان‌سرگزی افزود: ما آنچه از سیره انبیا به‌دست آورده‌ایم این است که مستضعفان با هم اجتماع کرده و بر مستکبران انقلاب کنند و نگذارند حقوق آن‏ها را به یغما ببرند این سیره انبیا از صدر عالم تا زمان خاتم همین بوده است که در مقابل این قدرت‌هایى که ظالم بودند، بایستند.

وی تصریح کرد: مقصد این بوده است که ریشه استکبار را از جهان بکنند و مردم را از این ظلم‌هایى که به آنها مى‏‌شود، نجات بدهند ما تا آخر ایستاده‏‌ایم و با آمریکا رابطه برقرار نخواهیم کرد، مگر آدم شود و از ظلم‏ کردن دست بردارد.

خطیب جمعه نیکشهر با اشاره به گروهی هم که همواره از پیشرفت‌های ملت ایران ناخرسند هستند گفت: این گروه که همان دشمنان ملت هستند از دو شیوه برای مقابله با پیشرفت‌ها استفاده می‌کنند؛ یکی مانع تراشی عملی همچون تحریم و تهدید و مشغول کردن مسئولان، نخبگان و ملت به کارهای فرعی و غیر اولویت‌دار و دوم تبلیغات گسترده و پرحجم برای پنهان کردن پیشرفت‌های ملت ایران و بزرگنمایی برخی نقاط ضعف.

لطفیان‌سرگزی سال گذشته را از این منظر یکی از پرکارترین سال‌ها برای بدخواهان ملت ایران برشمرد که آنها هدف خود را فلج کردن و به زانو درآوردن ملت اعلام کردند، بنابراین اگر ملت ایران در مقابل همه این فشارها، سرپا و بانشاط بایستد و به پیشرفت‌های بیشتری دست یابد، آنها بی آبرو خواهند شد. 

وی ادامه داد: مرکز اصلی توطئه‌ها بر ضد ملت ایران، آمریکا است و امروز بعد از گذشت 34 سال، هر گاه که نام دشمن برده می‌شود، ذهن ملت ایران به سرعت متوجه آمریکا می‌شود.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: آمریکایی‌ها دائماً برای این چند دشمن ملت ایران، تعبیر نادرست «جامعه جهانی» را به‌کار می‌برند در حالی‌که «جامعه جهانی» به هیچ وجه درصدد دشمنی با ایرانی و ایران اسلامی نیست.

لطفیان‌سرگزی بعد از تبیین دشمنان واقعی و معدود ملت، به تشریح اقدامات خصمانه آنها در سال 91 پرداخت و افزود: آمریکایی‌ها بر خلاف اظهار دوستی‌های ظاهری به ملت ایران، از اوایل سال گذشته تحریم‌های شدید و گسترده نفتی و بانکی را بر ضد ایران آغاز کردند و اصرار دارند که با وجود این اقدامات خصمانه، دشمن تلقی نشوند.

وی تصریح کرد: قدرت‌هاى زورگو از ایران هسته‏‌اى نمى‏‌ترسند از ایران اسلامی مترقی تاثیرگذار بر ملت‌ها مى‌‏ترسند.

انتهای پیام/75002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول