اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

تبعیت از ولایت شاخصه مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: تبعیت از ولایت، شاخصه اصلی مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده است.

تبعیت از ولایت شاخصه مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: سرانه سه قوه و رئیس جمهور باید در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری پیشقدم باشند چراکه شایسته نیست در چنین اوضاع و احوالی تنش و درگیری‌ها جامعه را به سمت التهاب بکشاند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود خواستار توجه مسئولان به وضع معیشتی مردم و حل مشکلات آن‌ها شده‌اند و اکنون نوبت مسئولان است که در قبال کارهای انجام شده در این زمینه گزارش دهند.

امام جمعه شهرستان خلخال به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: مجلس خبرگان وظیفه سنگینی را بر عهده دارد و باید مثل گذشته در انجام این وظایف قانونی خود استمرار داشته باشد.

رشتبری وضعیت کنونی یمن را مناسب ندانست و گفت: کشتار کودکان بیگناه و از سوی دیگر حرکت کشور عربستان و وهابیون در تجاوز به خاک یمن اصلاً پسندیده نیست.

وی خواستار توجه مجامع جهانی به این رفتارهای ظالمانه شد و خاطرنشان کرد: مجامعی که حرف از حقوق بشر می‌زنند ولی خود در چندین نقطه جهان از تجاوز به حقوق مردم کشورهای مختلف و ظلم به آن‌ها دست نمی‌کشند، باید در این زمینه پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان خلخال در بخش دیگری از سخنان خود به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: طبیعت و فضای موجود فقط برای نسل امروز نیست بلکه آیندگان و نسل‌های بعدی نیز در آن سهیم هستند.

رشتبری از زحمات اداره منابع طبیعی شهرستان خلخال در حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین به 18 اسفندماه سالروز تأسیس کانون فرهنگی ـ هنری مساجد اشاره کرد و ادامه داد: کانون‌های مساجد با فعالیت پر رونق خود در توسعه و تعمیق ارزش‌های فرهنگی، دینی و اسلامی نقش اساسی را ایفا کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان خلخال همچنین سالروز شهادت شهدای انفجار سال 63 در نماز جمعه توسط منافقان کوردل را تسلیت گفت و افزود: شهیدان و ایثارگران اصلی‌ترین نقش حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر دشمنان بر عهده داشتند و با این اعمال نیک خود به درجه رفیعی نیز در پیشگاه خداوند نائل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رشتبری در پایان سخنان خود خواستار توجه و جدیت دولت پاکستان به وضعیت اخیر بمب‌گذاری‌ها و کشتار شیعیان در این کشور شد و تصریح کرد: دولت پاکستان باید تدبیری اساسی و راه حلی مناسب برای این مشکلات بیندیشد.

انتهای پیام/62008/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول