اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان:

اقتدار ملی در گروی تبعیت از ولی‎فقیه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان اقتدار ملی را در گروی تبعیت از ولی‎فقیه دانست و گفت: عمل به دستورات ایشان با جنبه قدسی تضمین عدم آسیب‎پذیری ممکلت است.

اقتدار ملی در گروی تبعیت از ولی‎فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی بعدازظهر امروز در دهمین همایش دفتر پژوهش‌های فرهنگی استان زنجان با عنوان اقتدار ملی در پرتو ولایت اظهار داشت: حاکمیت در همه ابعاد از آن خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه اعمال ولایت در رفتار مومنین تجلی پیدا می‌کند، افزود: مومنان همه رفتار خود را بر اساس بندگی و ولایت‎پذیری از خداوند متعال تنظیم می‌کنند.

امام جمعه زنجان به حاضر بودن امام عصر در همه دوران‌ها اشاره و تصریح کرد: عدم بهره‌مندی از محضر امام عصر مربوط به کاستی‌های موجود در بشر است.

*امامت در همه دوران مستمر است

وی با تاکید بر استمرار امامت در همه دوران‌ها تاکید کرد: بهره‌گیری همه‎جانبه از حضور امام منوط به داشتن صداقت و صلاحیت همه‎جانبه است.

آیت‌الله خاتمی فاصله بین امام و بشر امروزی را گناه دانست و اضافه کرد: پرده حجاب موجود به دلیل عدم لیاقت و گناهان به وجود آورده است.

وی فقها را با تعریف خاص خود واسطه بین امام عصر و مردم عنوان و ادامه داد: مردم در عصر غیبت با مکانیزم‌های تعریف شده می‌توانند از حضور امام زمان خود بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان کمال مسئولیت فقها را زمانی اعلام کرد که فقیه عادل جامع‌الشرایط بر مسند امور حاکمیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه فقیه جامع‌الشرایط حق اعمال ولایت بر همه امور جاری و مقتضیات زمان را دارد، اضافه کرد: حق ولایت این فقیه جامع‌الشرایط از جانب امام، پیامبر و خداوند متعال اعطا شده است.

امام جمعه زنجان به جنبه قدسی اطاعت از فرامین ولی‎فقیه اشاره و تصریح کرد: کسی که در این حال از فرامین ولی‎فقیه اطاعت می‌کند در واقع خود را مطیع پیامبر و امام معصوم و در نتیجه خداوند می‌داند و از این رو است که تبعیت از فرامین ولایت بار معنوی و عاطفی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بی‎سابقه بودن انقلاب اسلامی ایران در تاریخ بشری اضافه کرد: انقلاب ایران با هیچ انقلابی طی 150 سال گذشته قابل مقایسه نیست چراکه رهبر آن در هیچ دانشگاه معمولی درس مدیریت و سیاست و اجتماعی را طی نکرده است.

*امام انقلاب را با دست خالی هدایت کرد

وی پیروزی انقلاب ایران را برخلاف باورهای جهان کنونی دانست و تصریح کرد: این انقلاب با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست چراکه سابقه‌ای ندارد که الگوبرداری کرده باشد.

نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امام راحل در آغاز انقلاب یک مثلت ترسیم و امور را با آن هدایت کردند، ادامه داد: ایشان خدا، مردم و رهبری را سه مثلث برای پیشبرد انقلاب اسلامی در ایران تعریف کرده بود.

وی به سخت بودن توطئه‌های بعد از ارتحال امام راحل اشاره و متذکر شد، طی این مدت حوادث سنگین‌تر و دشمنی‌های استکبار پیچیده‌تر شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه توطئه‌ها سه روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شده است، ادامه داد: انواع مبارزات مسلحانه از شرق و غرب و با عناوین قومیت‌های مختلف ساکن در ایران تا جنگ تحمیلی صدام بر ضد ایران برای به شکست کشاندن این انقلاب را‌ه‌اندازی شده بود.

وی به سرمایه‌گذاری انجام شده بر روی تحریک قومیت‌ها در ایران اشاره و تاکید کرد: یکی از توطئه‌های طراحی شده بر ضد نظام جمهوری اسلامی برای به شکست کشاندن هر انقلاب و ملتی کافی به نظر می‌رسد.

آیت‌الله خاتمی اقتدار اعمال شده در ایران بعد از انقلاب را مرهون ولی‎فقیه دانست و تاکید کرد: اقتدار و قدرت حکومت اسلامی با اطاعت مومنین از ولایت فقیه تجلی یافته و خودش را نشان می‌دهد.

وی به روشنگرانه بودن بیانات مقام معظم رهبری بعد از بداخلاقی‌های سیاسی چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: چه کسی به غیر از ولی‎فقیه می‌توانست این چنین صریح و روشن و با اقتدار این قائله را خاموش کند.

نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره سید احمد خمینی (ره) افزود: وی با تیزبینی بعد از انتخاب شدن شایسته رهبری در مجلس خبرگان، ایشان را امام جوان شده نامیده و بر اطاعت‎پذیری تاکید کردند.

وی تجربیات مبارزاتی در مکتب امام را دیگر امتیاز مقام معظم رهبری در عبور از توطئه‌های خطرناک استکبار عنوان کرد و گفت: دلیل تعرض‌های مداوم به ساحت ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری طی این مدت همین مسئله است.

انتهای پیام/73004/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول