اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس با اشاره به نقش مؤثر خبرگزاری فارس در خنثی‌سازی فتنه 88

دشمنان به دنبال توطئه در انتخابات پیش رو هستند

امام جمعه طبس با اشاره به نقش مؤثر «خبرگزاری فارس» در خنثی‌سازی فتنه 88 گفت: دشمنان اکنون نیز به دنبال توطئه در انتخابات پیش رو هستند که رسانه‌ها برای خنثی کردن این توطئه‌ها همچون گذشته نقش و تکلیفی مهم بر عهده دارند.

دشمنان به دنبال توطئه در انتخابات پیش رو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در دیدار با سرپرست خبرگزاری فارس استان خراسان جنوبی و جمعی از خبرنگاران و عکاسان نمایندگی خبرگزاری فارس شهرستان طبس، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار اظهار داشت: خداوند متعال نیز برای هدایت بندگان خود، خبرنگار و خبررسان فرستاده و به پیغمبر نیز عنوان «نبی» به معنی خبررسان داده است و حتی سوره‌ای با عنوان «نبأ» نازل کرده و این بیانگر اهمیت خبر و خبررسانی است که خبرنگاران نیز باید سعی کنند تا صداقت و عصمت پیامبران را تا حد ممکن داشته باشند.

* اگر اطلاع‌رسانی «فارس» نبود شاید فتنه 88 سرانجام دیگری می‌یافت

وی با اشاره به فتنه سال 1388، یادآور شد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1388، دشمنان داخلی و خارجی با روش‌ها و ابزارهای مختلف از جمله با استفاده از رسانه‌های خود به ‌دنبال جریان‌سازی در این زمینه و انتشار اخبار کذب از این فتنه بودند که در این جریان اگر خبرگزاری‌هایی مانند فارس برای اطلاع‌رسانی صحیح به مردم وجود نمی‌داشت شاید این فتنه به جای دیگری منتهی می‌شد.

* نقش مهم رسانه‌ها در خنثی‌سازی توطئه دشمنان

امام جمعه طبس خاطر نشان کرد: دشمنان اکنون نیز با بهره‌گیری از رسانه‌های خود به‌دنبال توطئه و ایجاد مشکل در انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی هستند که رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی مانند خبرگزاری فارس برای خنثی کردن این توطئه‌ها همچون گذشته نقش و تکلیفی مهم بر عهده دارند.

* انعکاس نامطلوب اخبار طبس در صدا و سیمای یزد موجب انتقاد طبسی‌ها شد

مهاجریان مقدم همچنین ضمن تقدیر از انعکاس مطلوب اخبار شهرستان طبس، به‌ویژه خبرهای خطبه‌های نماز جمعه طبس در خبرگزاری فارس؛ بیان کرد: انعکاس نامطلوب اخبار شهرستان طبس در صدا و سیمای مرکز یزد موجب نگرانی و انتقاد طبسی‌ها بود که امیدواریم با الحاق طبس به استان خراسان جنوبی شاهد انتشار پررنگ‌تر اخبار این شهرستان در صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی باشیم.

* طبس دارای هویت مشترک فرهنگی با خراسان

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک الحاق طبس به استان خراسان جنوبی و ارتقای فرمانداری این شهرستان به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه، گفت: طبس در گذشته به‌عنوان جزئی از استان خراسان بزرگ بوده و بر همین اساس دارای هویت فرهنگی مشترک با مردم خراسان است که این هویت با انتزاع طبس از خراسان و الحاق به یزد، قابل تغییر نیست.

امام جمعه طبس افزود: با مراجعه به تاریخ طبس مشخص می‌شود که اصالت بسیاری از خوانین طبس از جمله عمادالملکی و امیرحسن‌خانی که دو واقف طبسی بوده و دارای بیشترین موقوفه‌ها هستند، از بیرجند بوده است.

* الحاق طبس به خراسان جنوبی خواست مجموعه نظام بود

* تحقق فرمانداری ویژه سکوی پرشی برای توسعه طبس

مهاجریان مقدم یادآور شد: از سالیان گذشته ارتقای فرمانداری شهرستان طبس به فرمانداری ویژه و استقلال حوزه انتخابیه نمایندگی از آرزوهای طبسی‌ها بوده است که امیدواریم تحقق فرمانداری ویژه، سکوی پرشی برای توسعه همه‌جانبه شهرستان طبس باشد.

* الحاق طبس به هر استانی موجب پیشرفت آن استان می‌شود

امام جمعه طبس ضمن معرفی اجمالی طبس و اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های متعدد و متنوع این شهرستان، تصریح کرد: شهرستان طبس با توجه به شرایط و جایگاهی که دارد به هر استانی که ملحق شود تأثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه آن استان خواهد داشت که امیدواریم الحاق طبس به استان خراسان جنوبی منشأ خیر و برکات باشد.

وی همچنین از نماینده مردم طبس در مجلس خواست تا برای استقلال حوزه انتخابیه طبس پیگیری کند.

* نگاه من به خبرگزاری‌ها، نگاه به آینه است

امام جمعه موقت طبس نیز در این جلسه اظهار داشت: نگاه من به خبر و خبرگزاری‌ها، مثبت و در واقع نگاه به یک آینه است که واقعیات را انعکاس می‌دهد.

حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد زنجانی طبسی ادامه داد: هیچ‌گاه این آینه را نخواهیم شکست، چرا که اگر حتی این آینه شکسته شود باز هم در هر قطعه‌ای از آن واقعیات منعکس خواهد شد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر آینه هم نباید موج داشته باشد چرا که در این صورت تصویر را صحیح انعکاس نمی‌دهد که نگاه خودخواهانه و نفسانی خبرنگار به اخبار، نوعی موج در آینه است.

* خبرگزاری فارس خراسان جنوبی جزو استان‌های برتر کشور

سرپرست خبرگزاری فارس استان خراسان جنوبی نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سرپرستی پرداخت و گفت: سرپرستی خبرگزاری فارس استان خراسان جنوبی در سال 1384 راه‌اندازی شد و از همان ابتدا یکی از خبرگزاری‌های پیشتاز در پوشش اخبار استان بود.

احسان مداح ادامه داد: سرپرستی خبرگزاری فارس استان خراسان جنوبی با میانگین انتشار روزانه 30 خبر، در ارزیابی خبرگزاری فارس طی 5 سال اخیر جزو استان‌های برتر کشور معرفی شده است.

* خبرگزاری فارس رتبه نخست رنکینگ خبرگزاری‌های ایران

وی یادآور شد: خبرگزاری فارس از نظر رنکینگ رتبه نخست را در بین خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کشور و رتبه هشتم را در بین مجموع سایت‌های اینترنتی کشور دارد که این نشان از تعداد زیاد اخبار منتشر شده در خبرگزاری فارس و اقبال مخاطبان نسبت به این خبرگزاری دارد.

سرپرست خبرگزاری فارس استان خراسان جنوبی همچنین از حمایت و تعامل مطلوب امام جمعه طبس با نمایندگی خبرگزاری فارس شهرستان طبس تقدیر کرد.

انتهای پیام/90001/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول