اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی تأکید کرد

تحقق حماسه سیاسی با انتخاب دولت کاردان و تابع ولایت فقیه

علی‌اکبر ولایتی گفت: باید با انتخاب دولت کاردان و تابع ولایت فقیه حماسه سیاسی را تحقق بخشیم.

تحقق حماسه سیاسی با انتخاب دولت کاردان و تابع ولایت فقیه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در همایش حوزه و بیداری اسلامی در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد اظهار کرد: انتخابات مسئله‌ای مهم است و در واقع می‌توان گفت در شرایط فعلی ضرورت بیشتری برای اثبات تکلیف بیشتر وجود دارد.

وی افزود: شاید هیچگاه نظیر حال برای اثبات تکلیف نسبت به نظام و آرمان‌های نظام اسلامی ضرورت نداشتیم و باید همه تلاش خود را در عرصه انتخابات برای به تحقق رساندن حماسه سیاسی بکنیم.

ولایتی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 باید دولت کاردان و تابع ولایت فقیه انتخاب شود خاطرنشان کرد: در سالی که با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده باید یکایک افراد جامعه در مسیر تحقق آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: هر فرد می‌تواند در این مسئله کارگشا باشد و به نوعی می‌توان گفت برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی و روی کار آمدن دولت کاردان و تابع ولایت فقیه باید احساس مسئولیت و تکلیف کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تأکید بر اینکه بیداری اسلامی به معنی بازگشت به ارزش‌های اسلامی است گفت: کشورهایی که بیداری اسلامی را تجربه می‌کنند در واقع پیش از آن روش‌های غیراسلامی را برای مدیریت کشور تجربه کرده و حال به این مسئله پی برده‌اند که مدیریت باید در خط اسلام و با پرچم‌داری علمای اسلام باشد.

وی تصریح کرد: استعمار بعد از انقلاب صنعتی اروپا شروع شده و رو به گسترش است و به جرأت می‌توان گفت که در هیچ کجای دنیا در برابر آن مقاومت صورت نگرفته و تنها سد مقاومت در برابر آنان جهان اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی است.

ولایتی تأکید کرد: تفاوت جنگ‌های صلیبی و جنگ‌های  اخیر در این است که جنگ صلیبی فقط به نظامی‌گری و جنگ سخت توجه داشته اما جنگ‌های اخیر نه تنها تکیه بر تسلیحات نظامی داشته بلکه فرهنگ و آداب کشور را مورد هدف قرار داده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: هدف قرار دادن فرهنگ به معنی بازی با فرهنگ و تغییر الفبای اسلامی است؛ به صراحت می‌توان اعلام کرد به جز ایران اسلامی هیچ کشور دیگری نتوانسته است در برابر تغییر الفبای اسلامی مقاومت محض داشته و به طور مستقل حرکت کند.

ولایتی ایران اسلامی، شبه قاره هند، عثمانی و مصر را پیشتازان حوزه بیداری اسلامی توصیف کرد و اذعان داشت: این 4 کشور در بیداری اسلامی علما و روحانیون را در رأس خود قرار داده و بدین وسیله توانستند در برابر استعمار و استثمار پیروز شوند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تاریخ خود اعم از مشروطه، معاهده‌هایی چون ترکمنچای و گلستان و مواردی از این قبیل شاهد حضور پررنگ و مقاومت علما در عرصه مبارزه با استعمار بوده که شهادت آیت‌الله مدرس نیز یکی از نمونه‌های بارز آن است.

ولایتی تأکید کرد: استعمار کمر همت در مسیر ضعف اسلام بسته و در اینجا پی به اهمیت نقش علما و حوزه می‌بریم و باید علما نسبت به هر زمان دیگری احساس تکلیف کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی از هدف استعمار برای تجزیه کشورهای اسلامی یاد کرد و یادآور شد: استعمار با همه قدرت‌های خود به تهاجم با اسلام برخاسته و در حقیقت می‌توان گفت خواستار تجزیه کشورهای خاورمیانه و در حقیقت جهان اسلام است.

وی از تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: نباید تحقق حماسه سیاسی را فقط منحصر به مرز خود کنیم بلکه تحقق مسائل سیاسی باید در منطقه و در کل جهان اسلام صورت گیرد.

ولایتی با اشاره به بیداری اسلامی در مصر تأکید کرد: عده‌ای بر سر عناوین انقلاب‌های صورت گرفته در کشورهای عربی نظریات متفاوت دارند و برخی با عناوین بیداری انسانی و بهار عربی یاد می‌کنند؛ مقام معظم رهبری در 14 بهمن ماه 89 در خطبه نماز جمعه تأکید کردند انقلاب کشورهای عربی بیداری اسلامی است و این در زمانی بود که فقط دو سال از این انقلاب‌ها می‌گذشت و هنوز حسنی مبارک در مصر ساقط نشده بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: بیداری انسانی به معنی اومانیسم بوده و این اصطلاح به معنای انسان‌گرایی است؛ بیداری انسانی در تقابل با اسلام‌گرایی و اعتقاد به اسلام خدامحور است.

ولایتی از ناآرامی‌های صورت گرفته در سوریه یاد کرد و گفت: سوریه بیش از هر زمان دیگری مقتدرانه در برابر ناآرامی‌ها ایستاده و این ناآرامی‌ها و نابسامانی‌ها نشأت گرفته از جنگ‌های کور و چریکی عده‌ای غیرسوری در داخل سوریه است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اظهار امیدواری از اتحاد و انسجام بیشتر در جهان اسلام  اظهار داشت: در برابر استعمار و استثمار باید اهل تسنن و تشیع منسجم و برادرانه زیر پرچم اسلام گرد هم جمع آیند تا تجزیه جهان اسلام توسط استعمار تحقق پیدا نکند.

انتهای پیام/70023/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول