اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مکان‌های دیدنی شهر زنجان

پارک‌های جنگلی «ارم» و «ملت» میزبان طبیعت گردان زنجانی

پارک جنگلی «ارم» و «ملت» نمونه‌ای از پارک‌های جنگلی با فضاهای سبز در شهر زنجان میزبان گردشگران و طبیعت گردان کشورمان است.

پارک‌های جنگلی «ارم» و «ملت» میزبان طبیعت گردان زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استان زنجان با هزاران سال قدمت و دارا بودن یادگارهایی از تمدن‌های مهم بشری، تفرجگاه‌ها، آثار باستانی و مکان‌های جذاب گردشگری مورد توجه جهانیان به ویژه افراد علاقه‌مند به سیاحت و گردشگری است.

شهر زنجان یکی از شهرهای کوهستانی ایران با آب و هوای نسبتاً سرد در زمستان، مکان‌های مختلف دیدنی را در خود جای داده است.

این شهر از مهم‌ترین مکان‌های باستانی ایران، جایگاه و مهد تمدن بشری بوده و شکوه و اقتدارش از دوران‌های گذشته برای مردم شناخته شده است.

به دلیل آب و هوای مناسب این شهر در ماه فروردین و وجود آثار تاریخی و همزمانی آن با تعطیلات نوروزی با استقبال گردشگران روبه‌رو می‌شود.

از فضاهای سبز دیدنی و سرسبز شهر زنجان پارک جنگلی ارم و پارک جنگلی ملت است که همه روزه میزبان علاقه‌مندان و دوست‌داران طبیعت است.

*پارک جنگلی ارم

پارک جنگلی ارم در پنج کیلومتری جاده زنجان - تبریز در قسمت ورودی جاده تبریز قرار دارد.

این پارک زیبا از فضای سبز کافی و درختان انبوه و جاده آسفالته برخوردار است.

با توجه به نزدیک بودن این پارک به شهر زنجان در تابستان‌ها از گردشگاه‌های طبیعی زنجان محسوب می‌شود و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند.

احداث موزه تاریخی طبیعی زنجان در پارک جنگلی ارم، در سال 1373 با همکاری سازمان محیط زیست و دانشگاه زنجان از جمله مکان‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و نمایشگاهی این شهر است.

این موزه تاریخی می‌تواند بر شناساندن هر چه بیشتر منابع طبیعی و اکوسیستم‌های موجود در استان به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از استان کمک کند.

به طور کلی آنچه در حال حاضر به نام موزه تاریخ طبیعی زنجان شناخته می‌شود مجموعه‌ای است که در اثر جمع‌آوری انواع نمونه‌های جانوری، گیاهی، سنگ‌ها، سنگواره‌ها و همچنین انواع حیوان‌ها است.

این موزه از لحاظ ساختمان و طبقه‌بندی گونه‌های جانوری و گیاهی و نوع گونه‌های جمع‌آوری شده یکی از موزه‌های طبیعی و درخور توجه در سطح کشور است.

با اقداماتی که تاکنون انجام شده در این مرکز بیش از 37 گونه پرنده، 13 گونه آبزی، 33 گونه خزنده، هفت گونه دوزیست، تنوع بسیاری از حشرات و 9 تیپ گیاهی و نمونه‌هایی از معادن استان جمع‌آوری و در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

همچنین در این موزه نمونه‌هایی از اکوسیستم‌های طبیعی استان، غارهای آهکی و تشکیلات استالاگتیت و استالاگمیت و ... به نمایش گذاشته شده است.

استفاده از محیط طبیعی پارک و دیدن مجموعه مناطق جالب طبیعی استان در یک مکان می‌تواند برای گردشگران یک روزه مکان مناسبی باشد.

 

*پارک جنگلی ملت

پارک جنگلی ملت یکی دیگر از پارک‌های جنگلی و سرسبز شهر زنجان است.

این مرکز ورزشی و تفریحی درختان کهن بسیاری را به خود اختصاص داده و هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

این پارک زیبا از فضای سبز کافی و درختان انبوهی برخوردار است.

پارک جنگلی ملت در ورودی شهر زنجان از سمت تهران قرار دارد که دارای شهربازی نسبتاً مناسبی است.

این پارک جنگلی در ایام بهار و تابستان ساکنان شهر و استان و نیز گردشگران ورودی به شهر علاوه بر استراحت چند ساعته و لذت از محیط طبیعی پارک، می‌توانند از امکانات شهربازی برای گذراندن اوقات فراغت خود و کودکانشان استفاده کنند.

البته این پارک با مشکلاتی نظیر کمبود پارکینگ، رستوران، فروشگاه مجهز مواد غذایی و کمپینگ مواجه است.

این مکان زیبا و سرسبز در ایام تعطیلات نوروزی آماده حضور گردشگران و طبیعت‌دوستان این مناظر زیبا است.

انتهای پیام/2308/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول