اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سوادکوه خبر داد

اجرای طرح آموزش حرفه‌ای گردشگری در سوادکوه

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سوادکوه گفت: مطالعه طرح آموزش حرفه‌ای حوزه گردشگری در سوادکوه اجرا می‌شود.

اجرای طرح آموزش حرفه‌ای گردشگری در سوادکوه

هوشنگ علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به این مطلب که آموزش یکی از زیرساخت‌های مهم برای صنعت گردشگری است، گفت: همواره تمایل به خروج از محل زندگی برای تنوع در آن و نیاز به ایجاد روحیه نشاط در افراد و خانواده، آشنایی با فرهنگ مناطق دیگر، لذت بردن از مناظر طبیعی، آشنایی با افکار و اعتقادات ملل همواره در اولویت زندگی اجتماعی بشر قرار داشته است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سوادکوه با بیان اینکه عنوان‌های خدمات در صنعت گردشگری نیازمند فراگیری مهارت‌های آن است، افزود: مهارت‌هایی که اغلب موجب جذب و نگهداشت مسافر و گردشگر در دراز مدت می‌شود و عدم مهارت هم موجب می‌شود که مسافران فقط از یک نقطه عبور کنند و هیچ برنامه‌ای برای استفاده از منابع موجود نداشته باشند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، خاطر نشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور براساس وظایف ذاتی خود، ارائه آموزش‌های مهارتی در همه زمینه‌ها را به افراد فاقد مهارت به عهده دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سوادکوه افزود: مردم سوادکوه در زمینه ایجاد شغل در شهرستان که جز اشتغال‌زایی اندک در صنعت و کشاورزی و خدمات، فاقد هرگونه بسترهای لازم برای ارائه خدمات به مسافران است اقدام به ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای آموزش و ورود به بازار کار می‌کند.

علیزاده به وجود انگیزه لازم برای اولویت‌بندی عنوان‌های شغلی صنعت گردشگری در سوادکوه خبر داد و یادآور شد: با اولویت‌بندی و سرمایه‌گذاری لازم در بخش آموزش گردشگری، منابع انسانی پرانرژی موجود در شهرستان سوادکوه از آموزش‌های لازم برخوردار شده و با حضور گردشگرانی که هر ساله از این شهرستان گذر می‌کنند بهره‌های لازم اقتصادی را ببرند و به جمعیت شاغلان شهرستان اضافه شوند.

وی از آمادگی مرکز آموزش فنی و حرفه ای سوادکوه برای مطالعه آموزش حرفه‌ای حوزه گردشگری و رفاهی مسافران خبر داد و گفت: با فراهم آمدن زمینه‌های تخصصی موردنیاز طرح، اقدامات عملی را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/86015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول