اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

400 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از بازدید بیش از 400 هزار نفر از اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان از ابتدای سفرهای نوروزی 92 خبر داد.

400 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند

علیرضا ایزدی امروز در حاشیه بازید از تأسیسات گردشگری همدان در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: جای خوشحالی است که در تعطیلات نوروز 92 شاهد حجم بالایی از مسافران به استان همدان هستیم و آمارها نشان‌دهنده رشد قابل توجه ورود مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به استان است.

وی افزود: از ابتدای آغاز به کار ستاد تسهیلات نوروزی و بر اساس تصمیم و تأکیدات استاندار همدان به عنوان رئیس این ستاد بر یکپارچگی آمار و تعداد گردشگران، دبیرخانه ستاد مسئولیت پالایش آمار را بر عهده دارد که سعی شده در نهایت دقت و سرعت این آمار در اختیار اصحاب رسانه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: افزایش تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی و طبیعی همدان نسبت به مدت مشابه افزایش خوبی را دارد که امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی امسال این رقم افزایش مطلوب را داشته باشد.

به گفته وی تا پایان روز هشتم فروردین ماه بیش از 400 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری در استان بازدید کردند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی همدان در ادامه با اشاره به بیشترین آمار بازدیدکننده از غار علیصدر خاطرنشان کرد: بیش از 80 هزار نفر از شروع سفرهای نوروزی امسال از غار شگفت‌انگیز علیصدر دیدن کردند که این جاذبه بالاترین رقم بازدیدکننده را در بین اماکن دیگر داراست.

وی ابراز داشت: مقبره و موزه بوعلی سینا با 63 هزار، مقبره باباطاهر عریان با 49 هزار و تپه باستانی و موزه هگمتانه شهر همدان با 31 هزار بازدید در رده دیگر جدول آمار بازدیدکننده قرار گرفتند.

ایزدی در ادامه اضافه کرد: گنبد علویان، موزه مفاخر، موزه حمام محله حاجی در شهر همدان با فروش بلیت از دیگر جاذبه‌هایی است که آمار خوبی را از حیث بازدید گردشگران و مسافران نوروزی به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های تابعه استان اماکن و جاذبه‌های گردشگری وجود دارد و با استقبال خوب مسافران روبرو شده است اذعان کرد: موزه تاریخ و مردم‌شناسی و یادمان سید جمال‌الدین در شهرستان اسدآباد، مقبره میر رضی‌الدین آرتیمانی در شهرستان تویسرکان، حمام تاریخی حاج آقا تراب نهاوند، تپه و ارگ نوشیجان و موزه لطفیان شهرستان ملایر از اماکنی است که پذیرای میهمانان نوروزی بوده است که همدان را برای سفر نوروزی خود قرار دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: حمام قلعه، مجسمه شیرسنگی، کتیبه و آبشار گنجنامه، دره مصفای عباس‌آباد در شهر همدان، مقبره حقوق نبی در تویسرکان، پارک سیفیه ملایر و سراب گیان و کاماسیاب نهاوند از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان محسوب می‌شوند که بدون اخذ وجه به روی گردشگران و مسافران باز است.

وی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس و همچنین موزه تاریخ طبیعی همدان نیز شاهد حضور بازدیدکنندگانی از اقصی نقاط کشور است که مقرر شده در پایان سفرهای نوروزی آمار این دو موزه اعلام شود.

ایزدی با اشاره به اجرای برنامه‌های مذهبی در ایام فاطمیه اذعان کرد: به دلیل تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با نوروز 92 با هماهنگی‌‌های انجام شده از چهارم فروردین برنامه‌ها شکل معنوی به خود گرفته که در این رابطه برگزاری زیارت عاشورا و همچنین پذیرایی از مسافران با چای و خرما در مبادی ورودی شهرستان‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه توسط جامعه هتلداران استان در این ایام آش نذری در مقبره و آرامگاه بوعلی‌سینا توزیع می‌شود افزود: مدیران دو هتل باباطاهر و پارسیان بوعلی بانی و عهده‌دار پخت و توزیع آش نذری به مناسبت ایام فاطمیه شدند که بین مسافران و میهمانی که در این مکان حضور دارند توزیع می‌شود.

گفتنی است، استان همدان دارای یک‌ هزار و 830 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که حدود 900 مورد از آن‌ها ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام/890202/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول