اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌شرقی جلوه‌هایی از اعجاز طبیعت و تاریخ

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌شرقی را جلوه‌هایی از اعجاز طبیعت و تاریخ نام برد.

روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌شرقی جلوه‌هایی از اعجاز طبیعت و تاریخ

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از روستاهای شگفت استان، اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌شرقی با نمایش قدمت و معماری زیبا جلوه‌ای از اعجاز طبیعت و تاریخ را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بیش از 20 روستای هدف گردشگری استان با تلاش مضاعف این اداره‌کل در راستای اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب، شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در ایام نوروز بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی، روستاهای تاریخی و شگفت کندوان و اشتبین را دو روستای شناخته شده استان و مورد توجه گردشگران خواند و خاطرنشان کرد: امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در کندوان و اشتبین برای نوروز سال 92 افزایش یافته که عامل مهمی برای جذب گردشگران نوروزی داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: گردشگران علاوه بر بازدید از محیط طبیعی منحصر به فرد این دو روستا و نحوه زندگی مردم ساکن در آن، می‌توانند از آب و هوای مطبوع و بهاری آنها و همچنین آب درمانگر کندوان بهره بگیرند.

وی، همراهی مردم ساکن در روستاها برای تسهیل حضور گردشگران را از عوامل مؤثر در جذب و ماندگاری و سفر دوباره آنان دانست و عنوان کرد: فرهنگ گردشگرپذیری و مهمان‌نوازی به خوبی در روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌شرقی همه‌گیر و نهادینه شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به روستاهای هدف گردشگری استان یادآور شد: خشکناب به عنوان زادگاه استاد شهریار، روستاهای عنصرود و گنبرف در اسکو، زنوزق، توته‌خانه، چراغیل، اسکانلو، نوجه‌مهر، چکان، آقا بابا فرامرزی، کاسین، سفیده‌خوان و آستمال تعدادی از این روستاهای هدف گردشگری پر بازدید استان را تشکیل می‌دهند.

محمدی متذکر شد: در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، آثار و تولیدات صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات، سفر گردشگران نوروزی به این روستاهای زیبا، خوش آب و هوا و تاریخی را غنی‌تر می‌کند.

وی سفال، چاپ باتیک به عنوان هنر منحصر به فرد منطقه اسکو، ابریشم مرغوب اشتبین، بافته‌های داری مانند قالی و گلیم و ورنی، شیشه‌گری سنتی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، غذاهای محلی و خشکبار، همراه با عسل بسیار مرغوب و همچنین میوه‌های باغی و محصولات جالیز را از جمله سوغات این روستاها عنوان کرد.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول