اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی برگزار شد

اختتامیه تور گردشگری مذهبی همدان

مراسم اختتامیه تور گردشگری مذهبی همدان با حضور مسئولان استان برگزار شد.

اختتامیه تور گردشگری مذهبی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با توجه به وجود بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم در سراسر استان همدان برای نخستین‌بار اوقاف و امور خیریه استان اقدام به برگزاری تور گردشگری مذهبی رایگان در سطح شهر همدان کرده بود که امروز با حضور مسئولان استانی آخرین مرحله این تور انجام و به پایان رسید.

مراسم اختتامیه تور گردشگری مذهبی همدان صبح امروز در آستان مقدس امامزاده هادی بن علی(ع) واقع در میدان باباطاهر با حضور عباس حسنی‌محتشم، مدیرکل آموزش و پرورش، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، سید مسعود عسگریان شهردار همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و سایر مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در این مراسم ضمن ارائه گزارشی خاطرنشان کرد: این تور مذهبی زیارتی که برای نخستین ‌بار طراحی و اجرایی شده بود با حضور چشمگیر مسافران و میهمانان نوروزی در دارالمؤمنین همدان با استقبال خوبی مواجه شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه این طرح در ستاد تسهیلات نوروزی استان مطرح و مورد استقبال قرار گرفت، ابراز داشت: این تور گردشگری، مسافران را طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر با مینی‌بوس‌های VIP به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اعزام می‌کرد.

به گفته وی زیارت پنج امامزاده شاخص شامل امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزاده شاهزاده حسین(ع) و امامزاده فرزند علی(ع) واقع در نقاط مختلف شهر همدان و همچنین امامزاده محسن(ع) واقع در روستای برفجین در 20 کیلومتری شهر همدان در برنامه کاری این تور بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان ابراز داشت: در این تور نیم‌روزه مبلغان دینی معرفی شخصیت و پیشینه تاریخی امامزادگان و فرهنگ غنی وقف را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ابتکاری تور گردشگری مذهبی برای نخستین بار در استان همدان انجام شد که طی آن 400 نفر از میهمانان و گردشگران از اقصی‌‌نقاط کشور در این تور با پنج بقعه متبرکه شهرستان همدان آشنا  شدند.

انتهای پیام/89020/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول