اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروز 92 محقق شد

استقبال مطلوب مسافران نوروزی از تور گردشگری مذهبی همدان

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان از استقبال خوب مسافران نوروزی از تور گردشگری مذهبی استان در تعطیلات نوروز 92 خبر داد.

استقبال مطلوب مسافران نوروزی از تور گردشگری مذهبی همدان

مرتضی نظری‌افلاک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه طرح ابتکاری تور گردشگری مذهبی برای نخستین بار در استان همدان در حال اجرا است، اظهار داشت: در این تور مسافرین نوروزی با پنج بقعه متبرکه شهرستان همدان آشنا می‌شوند و در یک تور نیم‌روزه حال و هوای معنوی را در برنامه مسافرت نوروزی خود به یادگاری می‌برند.

وی افزود: استقبال خوب و بی‌نظیر مسافران نوروزی به خصوص فرهنگیان در بعضی از روزها باعث افزودن وسیله ایاب و ذهاب شده است و تلاش شده تا علاوه بر مهیا کردن آرامش خاطر، سفری خاطره‌انگیز برای مسافران نوروزی بر جای بماند.

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با هتل‌های شهر همدان، همه مسافران نوروزی اسکان‌یافته در هتل‌های این شهر و همچنین فرهنگیان مستقر در مدارس با مراجعه به ستاد اسکان فرهنگیان همه روزه می‌توانند از تور رایگان گردشگری مذهبی همدان برخوردار شوند.

به گفته وی در این تور گردشگری مذهبی زیارتی، مسافران به زیارت پنج امامزاده شاخص شامل امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزاده شاهزاده حسین(ع) و امامزاده فرزند علی(ع) واقع در نقاط مختلف شهر همدان و همچنین امامزاده محسن(ع) واقع در روستای برفجین در 20 کیلومتری شهر همدان می‌روند.

نظری‌افلاک ادامه داد: این تور همه روزه در نوبت صبح از ساعت 9:30 و بعد از ظهر از ساعت 15:30 اجرا می‌شود که از میدان باباطاهر آغاز شده و در همان مکان به پایان خواهد رسید و حدود سه ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این تور نیم‌روزه، مینی‌بوس‌های VIP در نظر گرفته شده که در خور شخصیت مسافران و میهمانان فهیم استان همدان باشد.

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان عنوان کرد: در اجرای این طرح از حضور مبلغان دینی نیز در راستای معرفی شخصیت و پیشینه تاریخی امامزادگان و فرهنگ غنی وقف نیز بهره گرفته می‌شود.

وی متذکر شد: در حین اجرای این تور بروشورهایی در زمینه آشنایی با فرهنگ وقف توزیع خواهد شد و همچنین مبلغان در بقاع متبرکه نیز مستقر هستند تا هرگونه سئوال، انتقاد یا پیشنهاد در زمینه برگزاری این تور که برای نخستین بار در استان اجرا ‌می‌شود، پاسخگو باشند.

به گفته نظری‌افلاک مراسم اختتامیه تور گردشگری مذهبی همدان صبح هشتم فروردین در آستان مقدس امامزاده هادی بن علی(ع) واقع در میدان باباطاهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، شهردار همدان و مسئولان اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

در سطح استان همدان، 253 امامزاده وجود دارد که زیر نظر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/89020/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول