اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته اطلاع‌‌رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان خبر داد

بازدید بیش از 66 هزار نفر از آثار تاریخی استان/ افزایش 27‌درصدی اقامت مسافران در زنجان

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان آمار گردشگرانی که از بناهای تاریخی استان زنجان بازدید کرده‌اند را 66 هزار و 585 نفر اعلام کرد.

بازدید بیش از 66 هزار نفر از آثار تاریخی استان/ افزایش 27‌درصدی اقامت مسافران در زنجان

غلامرضا نجفلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از افزایش 27 درصدی مسافران اقامت کننده در این استان خبر داد و اظهار داشت: مسافران اقامت‌کننده در استان زنجان در هشت روز اول سال جدید 62 هزار و 959 نفر بوده است.

وی گفت: تعداد بازدید کنندگان آثار تاریخی 51 هزار و 49 نفر بوده و 32‌ درصد افزایش داشته است.

مسئول کمیته اطلاع‌‌رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان از افزایش 25 درصدی اقامت کننده‌های هتل‌های استان خبر داد و گفت: تعداد اقامت کننده‌های هتل‌های این استان به 2 هزار و 895 نفر رسیده است.

نجفلو مجموع آمار اقامت کننده استان زنجان از 28 اسفند سال 91 تا هشتم فروردین سال جدید را 62 هزار و 959 نفر اعلام کرد.

وی تعداد اقامت کنندگان در هتل‌های استان را 2 هزار و 895 نفر، مهمانپذیرها 3 هزار و 13 نفر و هتل آپارتمان 512 نفر اعلام کرد.

مسئول کمیته اطلاع‌‌رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان ادامه داد: تعداد اقامت کنندگان در منازل استیجاری 639 نفر، کمپ‌های موقت 6 هزار و 300 نفر و اقامت در کلاس‌های مدارس این استان 13 هزار و 55 نفر بوده است.

نجفلو اقامت در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمانسرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و غیره را 5 هزار و 45 نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول گفت: تعداد اقامت در چادرهای برپا شده در معابر و حاشیه بلوارها و پارک‌ها 31 هزار و 500 نفر که با مجموع 7 هزار و 875 تخته چادر بوده است.

مسئول کمیته اطلاع‌‌رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان، مجموع نظارت بر اماکن اقامتی را 86 مورد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد نظارت بر رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی 116 مورد گزارش شده است.

نجفلو تعداد بازدید و نظارت از دفاتر خدمات مسافرتی 39 مورد، نظارت از مراکز موقت شامل کمپ، مهمانسرا، مراکز استیجاری و غیره 110 مورد برشمرد.

وی درباره نظارت بر رستوران‌ها از یک مورد تذکر ارائه شده به رستوران بین راهی، اخطار کتبی یک مورد و همچنین مورد تعطیلی و پلمپ رستوران خبر داد.

مسئول کمیته اطلاع‌‌رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان در مورد تعداد بازدیدها از مراکز خدماتی استان زنجان گفت: 23 هزار و 621 از گنبد سلطانیه، 13 هزار و 203 نفر از موزه مردم شناسی رختشویخانه و 14 هزار و 225 نفر از موزه باستان‌شناسی مردان نمکی بازدید کرده‌اند.

همچنین نجفلو مجموع تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های استان زنجان را در هشت روز نخست سال جدید  66 هزار و 585 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/2308/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول