اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از شروع سفرهای نوروزی صورت گرفت

320 بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: از شروع سفرهای نوروزی 92 از همه تأسیسات گردشگری سطح استان بیش از 320 مورد بازدید به عمل آمد.

320 بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری همدان

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: بر اساس وظیفه سازمانی و همچنین تصمیم و تأکیدات اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان نظارت عالیه بر عملکرد تأسیسات مرتبط با گردشگری بر عهده سازمان میراث و این معاونت گذارده شده است.

وی افزود: همه اماکنی که به نوعی با گردشگران و میهمانان نوروزی در ارتباط هستند در این طرح نظارتی مورد بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قرار می‌گیرند و در صورت وجود مشکلات طبق ضوابط جاری با آنان برخورد می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: از ابتدای طرح نظارتی نوروز امسال از 26 اسفند تا پایان روز کاری پنجم فروردین 92 بیش از 320 بازدید نظارتی در سطح استان انجام شده که در بازدید‌های به عمل آمده به واحدهای متخلف تذکر و اخطار کتبی داده شده یک‌ واحد رستوران بین ‌راهی تعطیل و چند واحد صنفی به دلیل خدمات مطلوب و برخورد مناسب با گردشگران با نصب پلاکارد مورد تشویق قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان میزبان حجم بالایی از مسافران نوروزی و همچنین گذر و مدخل استان‌های غرب کشور است خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه تاریخی استان همدان و وجود اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بستر خوبی برای جذب گردشگر فراهم شده به تبع آن تأسیسات گردشگری در این استان بسیار زیاد است که در طول ایام تعطیلات نوروزی به صورت مرتب از این اماکن بازدید به عمل می‌آید.

ایزدی یادآور شد: هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیر و مسافرخانه‌ها، سوئیت و منازل شخصی استیجاری که دارای مجوز و همچنین خانه‌های معلم و مدارس وابسته به آموزش و پرورش، رستوران‌های شهری و بین شهری‌، سفره‌خانه‌های سنتی دارای مجوز‌، سالن‌های ورزشی محل اسکان مسافران، سایت نمایشگاه بین‌المللی همدان و دهکده توریستی گنجنامه از نقاطی هستند که مورد بازدید قرار گرفته یا می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به شروع ایام فاطمیه و تقارن با تعطیلات نوروزی اضافه کرد: به علت تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه ضمن رعایت و حفظ حرمت این ایام، تمام جنگ‌های شادی که از 28 اسفند در نقاط مختلف استان برگزار می‌شد از ظهر روز چهارم فروردین متوقف شد و آیین‌های مذهبی و معنوی در مکان‌های گردشگری به اجرا گذاشته می‌شود.

به گفته دبیر ستاد تسهیلات نوروزی همدان بر اساس تصمیم‌گیری در این ستاد، مسافران و میهمانانی که قصد سفر و اقامت به همدان و همچنین گذر از راه‌های مواصلاتی استان را دارند به مناسبت ‌ایام فاطمیه با چای و خرما پذیرایی می‌شوند و همچنین با توجه به اینکه تعداد بازدیدکنندگان از مقبره و موزه بوعلی سینا از دیگر نقاط گردشگری همدان بالاتر است پذیرایی چای و خرما در این نقطه هم انجام می‌شود.

گفتنی است، استان همدان دارای یک‌ هزار و 830 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که حدود 900 مورد از آن‌ها ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام/89020/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول