اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

برنامه گردشگری ملی برای مازندران تدوین شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: برنامه مدون گردشگری ملی برای مازندران تدوین شود.

برنامه گردشگری ملی برای مازندران تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران در ساری با اشاره به ورود تعداد زیادی از گردشگران استان مازندران اظهار داشت: نسبت به تعداد ورودی میهمان از امکانات مناسبی برخوردار نیستیم.

وی نداشتن راه متناسب با حضور گردشگر را از دغدغه‌های جدی مردم مازندران اعلام کرد و بیان داشت: با ورود تعداد زیاد گردشگران در مازندران افراد بومی دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به ولایت‌مداری مردم مازندران با انتقاد از نبود مجتمع فرهنگی مناسب در سطح استان مازندران بیان داشت: با ورود گردشگر شاهد ورود فرهنگ‌های متعدد در سطح استان مازندران هستیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی متولیان فرهنگی در استان باید طوری باشد که فرهنگ بومی و محلی دچار چالش نشود، ولی نبود مجتمع‌های مناسب فرهنگی لطمه‌ای جدی به فرهنگ بومی و محلی استان وارد می‌کند، زیرا زمینه‌ای وجود ندارد تا فرهنگ بومی و محلی مازندران به گردشگران منتقل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران با اعلام اینکه نعمت دریا و جنگل باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: در مازندران برنامه مدون گردشگری ملی باید تدوین شود.

این مسئول گفت: هر ساله نوید در اختیار قرار دادن بودجه مناسب برای توسعه فعالیت‌های گردشگری در مازندران داده می‌شود، ولی موضوع قرار دادن بودجه ابتر می‌ماند.

ابراهیمی در ادامه تاکید کرد: نظام باید مازندران را ملی ببیند، چون در حال حاضر خدمات ملی می‌دهد و بودجه استانی دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: قرار بود روزگاری مازندران قطب کشاورزی شود، بعد صنعت هم به استان مازندران آورده شد و در حال حاضر بحث گردشگری بودن استان مازندران نیز مطرح است.

ابراهیمی تاکید کرد: کشاورزی و صنعت به صورت نیمه کاره رها شده است و بحث گردشگری هم به آن اضافه می‌شود.

وی در پایان از نبود مجتمع فرهنگی مناسب در سطح استان مازندران انتقاد کرد.

انتهای پیام/86004/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول