اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

سید احمد خمینی مدافع انقلاب و ولایت فقیه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: حاج سید احمد خمینی مدافع قاطع انقلاب و ولایت فقیه و در خدمت نظام اسلامی بود و هیچ‌ کس نمی‌توانست چنین نقشی را در کنار امام ایفا کند.

سید احمد خمینی مدافع انقلاب و ولایت فقیه بود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد:‌ تقوا قابل دسترس برای همه افراد جامعه است و افراد جامعه باید از آن بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها در رعایت تقوا یکسان نیستند، یادآور شد: باید هر کس به اندازه ظرفیت خود به رعایت تقوا همت گمارد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های حضرت مهدی (ع) تصریح کرد: امام زمان (عج) وارث همه انبیا، اولیا و اوصیای الهی است و خصوصیات همه پیامبران در این امام بزرگوار دیده می‌شود.

*وجود مقدس حضرت مهدی (عج) شیخ‌‌ الاوصیا است

آیت‌الله خاتمی با اشاره به شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت نوح (ع) تصریح کرد: حضرت نوح (ع) به عنوان شیخ‌الانبیا بود و وجود مقدس حضرت مهدی (عج) شیخ‌الاوصیا است.

وی با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعثی صدام، این روز را از دردناک‌ترین روزهای تاریخ برشمرد و افزود: صدام به دستور استکبار جهانی با بمباران شیمیایی حلبچه و کشتار مردم بی‌گناه جنایت‌های بسیاری را رقم زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه آثار این جنایت، هنوز هم در جامعه دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این جنایت به دستور آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل انجام شد.

وی با گرامیداشت 26 اسفند سال 73، سالروز رحلت حجت‌الاسلام حاج سید احمد خمینی تصریح کرد: وی یادگار امام خمینی (ره)،خادم صدیق نظام، مدافع قاطع انقلاب و ولایت فقیه و در خدمت نظام اسلامی بود.

*نقش بی‌بدیل سید احمد خمینی

آیت‌الله خاتمی با اشاره به نقش حاج سید احمد در کنار حضرت امام(ره)، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نمی‌توانست چنین نقشی را در کنار امام خمینی (ره) ایفا کند.

در ادامه وی با اشاره به 27 اسفند سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، تصریح کرد: خدمات و زحمات ارزشمند پرستاران بر کسی پوشیده نیست و این قشر با توجه به وظایف سنگین خود قابل قدردانی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان 29 بهمن را فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی، عنوان کرد و گفت:‌ روز ملی شدن صنعت نفت، برای ملت ظلم‌ستیز ایران روزی فراموش‌نشدنی می‌باشد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله کاشانی از رهبران این نهضت محسوب می‌شد، خاطرنشان کرد: مبارزات مردم ایران در این روز نتیجه داد و موجب شد تا نفت به عنوان صنعت ملی مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به اشغال عراق توسط آمریکا، این اشغالگری را بی‌نتیجه دانست و گفت: در طول اشغال عراق، جنایت‌های بسیاری به مردم عراق وارد شده است.

انتهای پیام/73003/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول