اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

پیش‌بینی 11 هزار ظرفیت در هتل‌های زنجان برای مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ظرفیتی بالغ بر 11 هزار و 345 نفر در هتل‌های استان زنجان برای اقامت مسافران در ایام عید پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی 11 هزار ظرفیت در هتل‌های زنجان برای مسافران نوروزی

ابوالفضل اجلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه‌های شاد و آیین‌های سنتی برای ایام عید در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بروشورهای جدیدی با ویژگی‌های متنوعی برای ایام نوروز تهیه شده است، خاطرنشان کرد: 50 هزار نقشه با آخرین اطلاعات و تغییرات در استان تهیه و توزیع می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه ارسال پیام‌های تبریک عید نوروز با هماهنگی شرکت مخابرات استان زنجان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ماشین‌های ویژه گردشگری و راهنمایی مسافران نیز برای ایام عید نوروز آماده‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه برنج، گوشت و مرغ به تاسیسات گردشگری استان زنجان اختصاص یافته است، اضافه کرد: این مصوبه در حال حاضر در دست اجراست.

*پیش‌بینی اسکان اضطراری در ایام عید در زنجان

اجلی همچنین از پیش‌بینی اسکان اضطراری در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: اماکن اضطراری نیز برای مسافران مشخص شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های مختلف و متنوعی همزمان با عید نوروز در استان زنجان اجرا می‌شود، ادامه داد: جشنواره صدای بهار و جشنواره آش سنتی زنجان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

*فعالیت 25 پایگاه انتظامی طی ایام عید در استان زنجان

وی با بیان اینکه 25 پایگاه انتظامی استان زنجان در طول ایام عید فعال هستند، تصریح کرد: 26 پایگاه هلال‌احمر نیز در این ایام خدمات مورد نظر خود را به مسافران و گردشگران ارائه می‌کنند.

اجلی 39 پایگاه امداد و نجات در ایام نوروز فعالیت دارند، اضافه کرد: پنج مورد درمانگاه و بیمارستان شهری و 17 درمانگاه روستایی در ایام عید خدمات مورد نیاز را به بیماران ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 13 پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر در ایام عید نوروز فعال هستند، یادآور شد: 200 هزار نسخه بروشور راهنمای مسافران نیز در ایام نوروز توزیع می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 509 ناظر و بازرس طی ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند، ادامه داد: 20 باب مکان برای اقامه نماز نیز در نظر گرفته شده است.

*فعالیت 8 موزه در زنجان

وی با تاکید بر اینکه در طول ایام نوروز هشت موزه در استان زنجان فعال است، خاطرنشان کرد: در مجموع 400 ساعت برنامه فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

اجلی با بیان اینکه 40 سفره هفت‌سین در استان زنجان برپا می‌شود، ادامه داد: 12 نمایشگاه صنایع‌دستی نیز در استان دایر می‌شود.

انتهای پیام/73006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول