اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

خانه مطبوعات قزوین تا پایان بهار برای برگزاری انتخابات مهلت دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اعلام کرد: خانه مطبوعات استان قزوین تا پایان فصل بهار سال آینده مهلت دارد نسبت به برگزاری انتخابات این نهاد اقدام کند.

خانه مطبوعات قزوین تا پایان بهار برای برگزاری انتخابات مهلت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رمضانی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: خانه مطبوعات استان قزوین که از سال 86 شکل گرفته، تاکنون اقدام به برگزاری دو دوره انتخابات کرده است اما با وجود پایان مهلت قانونی این مجموعه در خرداد ماه سال جاری، برگزاری انتخابات تاکنون محقق نشده است.

رمضانی با اشاره به واکنش‌های اخیر اصحاب رسانه استان به تأخیرهای صورت گرفته و استعفای رئیس خانه مطبوعات استان در روزهای گذشته، ادامه داد: در چنین شرایطی اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات موظف به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و اعلام زمان انتخابات است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در غیر این صورت، از آنجا که اختیار نظارت و دخالت اداره کل ارشاد قزوین در امور خانه مطبوعات در اساسنامه آن قید شده و حتی ثبت این مجموعه با تأیید اداره کل ارشاد انجام پذیرفته است، این اداره کل برای اصلاح شرایط موجود برخورد قانونی می‌کند.

رمضانی با تأکید بر لزوم اجرای قواعد و اصول به دور از هرگونه گرایش سیاسی، بیان کرد: بنا به اساسنامه خانه مطبوعات، بازرسان این نهاد و یا اداره کل ارشاد قزوین برای برگزاری مجمع عمومی مختار هستند و چنانچه خانه مطبوعات ظرف مدت یک ماه از درخواست این افراد، مجمع را تشکیل ندهد، با درخواست این اداره کل و یا بازرسان، این مجمع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مهلت سه ماهه خانه مطبوعات برای برگزاری انتخابات، اذعان کرد: چنانچه تا پایان فصل بهار انتخابات برگزار نشود، اداره کل ارشاد قزوین علاوه بر سلب حمایت‌های مادی و معنوی خود از این مجموعه، با اختیارات قانونی خود نسبت به برگزاری آن اقدام می‌کند.

رمضانی، خانه مطبوعات استان قزوین را جزو خانه‌های مطبوعات موفق در سراسر کشور خواند و تصریح کرد: این خانه همواره اثرگذاری مفیدی در سطح ملی داشته است و نظراتی هم که مبنی بر ناکارآمدی آن مطرح می‌شود، اظهار نظر شخصی افراد ناآگاه است.

وی عنوان کرد: در صورت ایجاد تشویش فضای رسانه‌ای استان، خانه مطبوعات باید با درایت بیشتری عمل کند و آنچه را که قانون تکلیف کرده است، به اجرا درآورد.

انتهای پیام/77011/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول