اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

ایجاد اشتغال برای 184 نفر توسط اداره ارشاد خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره برنامه ریزی و تأمین منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ایجاد اشتغال برای 184 نفر از اول سال جاری تاکنون توسط این اداره کل خبر داد.

ایجاد اشتغال برای 184 نفر توسط اداره ارشاد خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، الهه علی‌نیا اظهار کرد: از این تعداد برای 61 نفر در بجنورد، 32 نفر شیروان، 30 نفر مانه و سملقان، 21 نفر فاروج، 19 نفر اسفراین، 17 نفر گرمه، و چهار نفر نیز در جاجرم در سال جاری اشتغال ایجاد شده است.

وی توسعه فرهنگ کارآفرینی در حوزه فرهنگ و گسترش مشاغل خانگی را از اولویت‌های حوزه اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دانست.

علی‌نیا تصریح کرد: بیشترین اشتغال ایجاد شده به ترتیب در شهرستان‌های بجنورد، شیروان  و مانه و سملقان است.

خبر دیگری نیز حاکی است، کارشناس مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی مبلغ 77 میلیون ریال حمایت شدند.

حجت‌الاسلام احمد محمدی اظهار کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت‌های آموزشی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت بر‌اساس قراردادهای آموزشی منعقد شده بین مؤسسات قرآنی و معاونت آموزش قرآن و عترت برای دوره‌های برگزار شده آموزش قرآن کریم 50 درصد مبلغ  تفاهمنامه‌های منعقد شده به حساب مؤسسات واریز شد.

وی با اشاره به اینکه این مبالغ در 17 سطح آموزشی و در چهار رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر و صرف و نحو مقدماتی که قرآن آموزان در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت آموزش دیده و در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، افزود:  معاونت قرآن و عترت مبلغی بالغ بر 77 میلیون ریال بابت فعالیت‌های آموزشی برگزار شده به حساب 13 موسسه قرآنی استان واریز کرد.

محمدی تصریح کرد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت محمد رسول ا... (ص)، حضرت رسول(ص)، الزهراء (س)، تسنیم، اسراء، صاحب الزمان (عج)، دارالقرآن عترت، مشکات، ابن الرضاء، ولیعصر(عج)، معراج، فاطمه الزهراء (س) وعصمتیه شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، شیروان، جاجرم، گرمه و مانه سملقان از جمله موسساتی هستند که مورد حمایت قرارگرفتند.

انتهای پیام/63001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول