اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف رسمی‌ و تخصصی‌تر شدن آموزه‌ها صورت گرفت

انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل فنی و حرفه‌ای و خانه مطبوعات هرمزگان

خبرگزاری فارس: تفاهم نامه آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و خانه مطبوعات هرمزگان منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل فنی و حرفه‌ای و خانه مطبوعات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس عزت‌اله اردشیری مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان امروز در نشستی خبری با اشاره به ضرورت فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای با بیان اینکه مهارت های آموزشی شاه کلید اشتغال است گفت: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قطعا سبب رشد، توسعه، ارتقا، بهره‌وری و در نهایت اشتغال خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان استان افزود: این آموزش‌ها سبب کاهش نرخ بازگشت مجدد زندانیان به زندان در حد صفر شده است.

وی ادامه داد: همچنین آموزش‌هایی نیز در پادگان‌ها به سربازان ارائه می‌شود تا پس از پایان دوره خدمت این افراد بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

این مسئول ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شده که نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به دلیل ارائه آموزش‌های صرفا نظری در طول دوره تحصیل بیش از سایر اقشار است که برای رفع این نقیصه سعی شده است مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در جوار دانشگاه‌ها تاسیس شود که در استان در حال حاضر در سه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، دانشگاه هرمزگان و پیام نور این مراکز دایر است.

اردشیری تقویت و افزایش مهارت و ورود دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به فضای کسب و کار را هدف اصلی راه‌اندازی این مراکز عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، روش استاد شاگردی است که از دوران صفویه در ایران مدون و مکتوب شده است، که در این راستا فردی در یک کارگاه حین کار کردن، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرد علاوه بر این اخلاق حرفه‌ای را نیز خواهد آموخت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان خاطر نشان کرد: در 9 ماهه سال جاری 534 نفر در کارگاه‌های استان به روش استاد شاگردی آموزش دیده‌اند که امیدواریم در تمامی صنوف بتوانیم این روش آموزش را نهادینه کنیم.

اردشیری به طرح آموزش، تولید بازاریابی و فروش اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح برنامه‌ریزی شده که صرفا آموزش تنها به متقاضیان داده نشود بلکه پس از پایان آموزش و یا حین آموزش افراد بتوانند در قالب تعاونی، محصولات خود را به فروش برسانند که در حال حاضر این امر در خصوص پرورش قارچ در استان صورت می‌گیرد.

وی به حوزه آموزش روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: عمده آموزش‌ها معطوف به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و بازار آن شغل است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه بین این اداره کل و خانه مطبوعات استان پرداخت و گفت: از مدت‌ها قبل در خصوص ارائه آموزش‌های تخصصی به خبرنگاران استان رایزنی‌هایی صورت گرفته بود که با پیگیری‌های صورت گرفته برنامه‌ریزی در خصوص آموزش مدون و تخصصی در رشته it و رشته‌هایی که بیشتر مدنظر اهالی رسانه است صورت گرفت.

اردشیری هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ارتقا بهره‌وری نیروی کار در رسانه‌ها و مطبوعات استان عنوان کرد و افزود: این آموزش‌های تخصصی به ظرفیت رسانه‌ای استان کمک خواهد کرد و به تبع آن ارتقا رسانه‌های استان کمک شایانی به توسعه تمام شاخص‌ها در جامعه خواهد کرد.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت فراگیری آموزش‌های تخصصی توسط اصحاب رسانه استان گفت: آموزش صفحه آرایی و صفحه بندی آغازی برای آموزش رشته‌های تخصصی دیگر به اصحاب رسانه استان خواهد بود.

فاطمه رکن الدینی افزود: تاکنون کلاس‌های آموزشی مختلفی جهت ارتقا سطح معلومات تخصصی کارکنان رسانه استان بر پا شده است اما خروجی این کلاس‌ها راضی کننده نبوده است.

وی افزود: بنابراین بهترین کار را در این دیدیم که آموزش از طریق یک مرکز آموزش رسمی و به صورت تخصصی با مدرک معتبر صورت گیرد تا بتوانیم این خلا و ضعف را برطرف کنیم که در نهایت منجر به انعقاد این تفاهم نامه آموزشی شد.

انتهای پیام/88007/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول